۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۳۰۴۱۴۸
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

رسالت طلاب و روحانیان در امتداد رسالت ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در جمع طلاب مدرسه علمیه سنقر، گفت: رسالت طلاب و روحانیان در امتداد رسالت ائمه اطهار(ع) است.
حجت الاسلام حبيب الله موسوي حوزه علميه سنقر حوزه علميه سنقر حوزه علميه سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه شهرستان سنقر اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید در زمینه های اخلاقی و معنوی در جامعه نمونه و کامل باشند.


حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: توجه به معنویات و بکارگیری دستورات خداوند متعال در امور زندگی موجب سعادت فرد خواهد شد، طلاب و روحانیان باید قلبأ کلمه لا اله الا الله را پذیرفته و نمود آن در زندگی آن ها متجلی باشد.


مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: توجه به نماز اول وقت موجب می شود قلب انسان پاک و نورانی شده و از هرگونه پلشتی زدوده شود، نماز روح انسان را صیقل می دهد و حقیقت وجودی انسان را متوجه خالق هستی می کند.


وی با اشاره به روایات متعدد تصریح کرد: حب و محبت آل محمد (ص) در یک روز برتر از عبادت یک سال است، حب آل الله کارساز است زیرا سیره زندگی آن ها بر پایه اسلام ناب محمدی و حب آن ها مورد پسند خداوند تعال است.


حجت الاسلام موسوی بیان داشت: رسالت طلاب در امتداد رسالت ائمه اطهار علیهم السلام است از این رو روحانیان باید در جهت ترویج آموزه های دینی گام برداشته و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.


مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گام نهادن در مسیر تبیین دین را موجب کسب رضایت امام عصر (عج) دانست و تأکید کرد: ساختن جامعه مبتنی بر ارزش های اسلامی رضایت خداوند متعال را به دنبال دارد، طلاب و روحانیان به عنوان هدایتگر مردم جامعه باید آموزه های غنی اسلامی را ترویج دهند و باید تلاش ها در این زمینه به قدری باشد که تمام مردم دنیا با اسلام آشنا شوند و به این دین کامل الهی گرایش یابند.


وی در پایان گفت: اخلاق نیک یکی از مهم ترین عوامل در جذب افراد به سوی دین است، همانطور که پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام با اخلاق نیک و شایسته واسطه جذب افراد به دین اسلام شدند، طلاب و روحانیان نیز با بهره گیری از این ویژگی می توانند مردم را با دین اسلام مأنوس کنند./857/203/ب3

ارسال نظرات