۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۳۰۶۰۴۸
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

حجاب ظهور عقلانیت و انسانیت است/ ترویج برهنگی؛ اهرم غرب برای تضعیف فرهنگ حسینی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حجاب نشانه ظهور عقلانیت و انسانیت در زن است، گفت: ترویج فرهنگ برهنگی اهرم غرب برای تضعیف نهضت حسینی است.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی عصر امروز در محفل ویژه بانوان در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حجاب نشانه ظهور عقلانیت و انسانیت در زن است، گفت: امروز دشمن به این موضوع پی برده و سعی دارد با از میان بردن حجاب و عفاف در میان زنان نظام اسلامی را نابود کند.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا و حسینی یکی از مهم‌ترین راهکارهای ترویج حجاب و عفاف در جامعه است، افزود: دشمن سعی کرده در چند ساله اخیر الگوهای برهنه غرب را جایگزین الگوهای عاشورایی کند تا به این ترتیب زمینه تضعیف اسلام حقیقی و انقلاب را فراهم کند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از عوامل گسترش بد حجابی و بی عفتی در جامعه دور شدن از الگو های ارزشی و اخلاقی است زیرا الگوهای اخلاقی و دینی به خوبی به نسل جوان معرفی نشده است.

 

مؤمنی افزود: در زمان معاویه در هر خانه ای که اسم امام علی(ع) برده می شد آن خانه را بر سر اعضای آن خراب می کردند؛ در چنین شرایطی امام حسین(ع) به عنوان الگوی شیعیان نام تمام فرزندان پسر خود را «علی» گذاشت تا نام آن حضرت تا قیامت زنده بماند.

 

وی تصریح کرد: بهتر است ما هم به تأسی از امام حسین(ع) در این اربعین با خود عهد کنیم تا با معرفی حجاب فاطمی و زینبی برای دختران خود زمینه گسترش نهضت حسینی را فراهم کنیم؛ دشمن با ترویج و تبلیغ فرهنگ غرب در همه ابعاد زندگی مردم به دنبال دور کردن آنها از الگوهای ارزشی و اخلاقی است.

 

وی با اشاره به اینکه خانواده ها باید الگوهای اخلاقی و ارزشی دینی را به جوانان خود معرفی کنند، گفت: متاسفانه امروزه جوانان به اندازه ای که از بازیگران و هنر پیشه ها الگو می گیرند از ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) الگو برداری نمی کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حجاب و حیا راه های سوء استفاده را سد و شعله های شهوت را خاموش می کند، اظهار کرد: حجاب تنها یک حکم و تکلیف الهی نیست بلکه حقی است که زنان و مردان باید از آن دفاع کرده و آن را حفظ کنند تا به واسطه آن هم خود به رشد و کمال برسند و هم جامعه را به آرامش و سلامت برسانند.

 

خانم مؤمنی اظهار کرد: دلیل اینکه خداوند خود نمایی کردن را برای زن ممنوع کرده این است که زن موجودی با ارزش و گران بها و در عین حال جذاب است که هر کسی را به خود جذب می‌کند بنابراین باید با حفظ عفت و حیا خود را در برابر نگاه هوس‌بازان حفظ کند.

 

وی با بیان اینکه حجاب ظهور عقلانیت زن است، یادآور شد: زنی که از قوه عقل خود پیروی می کند با بی حجابی خود را در معرض نگاه نامحرمان قرار نخواهد داد./968/پ202/ف

ارسال نظرات