۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۰۹۸۳۰
آیت الله جوادی آملی:

رسالت اصلی آموزش و پرورش مغفول مانده است/ هنوز از دشمن درونی نجات نیافته‌ایم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: مهمترین رسالت آموزش و پرورش بعد فرهنگی و هدایت جامعه توسط معلمان است که این رسالت مهم مغفول مانده است.
آيت الله جوادي آملي آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان این که معلمین دو رسالت مهم دارند اظهار کرد: رسالت اول آموزش و پرورش است ولی رسالت مهم‌تر که مورد غفلت قرار گرفته است بعد هدایت جامعه است.
وی با بیان این که کسانی که به شغل مقدس معلمی مشغول می‌شوند فکر می‌کنند بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه کارشان تمام شده است تصریح کرد: معلمان باید توجه داشته باشند که آموزش و پرورش یکی از قطب‌های مهمش فرهنگی است و جامعه باید از بار علمی آن‌ها بهره‌برداری لازم را داشته باشد.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: سه اصل مهم برای عالم شدن ضروری است؛ اصل نخست قرآن و دومین اصل کلمات نورانی اهل بیت و سومین اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد احترام به علم است.
وی با بیان اینکه خون شهداست که جمهوری اسلامی را اداره می‌کند افزود: ما قبل از پیروزی انقلاب در اسارت شرق و غرب قرار داشتیم و این امام خمینی (ره)، شهدا و مردم بودند که کشور را از اسارت رها کردند؛ ما باید توجه داشته باشیم که از دشمن بیرونی نجات پیدا کردیم ولی هنوز از دشمن درونی رهایی نیافته‌ایم.
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز یک میلیون معلم یعنی یک میلیون گوهر دارد تصریح کرد: آموزش و پرورش باید برای بهره‌گیری جامعه از علم معلمان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد و این کار با ایجاد چند فصل‌نامه و یا ماه‌نامه که معلمان مقالات خود را در آن منتشر کنند صورت خواهد پذیرفت./858/پ202/ج
ارسال نظرات