۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۳۱۰۲۸۰
خبرگان بصیر(42)

«شورای رهبری» جزئی از برنامه تحریف صراط مستقیم انقلاب است/ برنامه برخی جریان ها برای نفوذ دادن چهره های سازشکار به خبرگان پنجم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین دیرباز طرح «شورای رهبری» را جزیی از برنامه تحریف صراط مستقیم انقلاب دانست و تاکید کرد: عده ای در تدارک نفوذ دادن چهره های سازشکار به خبرگان هستند.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی پرداخت و گفت: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی انتخابات مردم به صورت غیر مستقیم بر رهبری تأثیرگذار است.


وی افزود: مردم افرادی را به عنوان خبرگان انتخاب کرده که آنها از بین کسانی که واجد شرایط بوده و مجتهد مطلق هستند و مخالفت با اوامر الهی نمی کنند فردی که از نظر مدیریت، شجاعت، اشراف به اوضاع از لحاظ سیاسی، اجتماعی و دینی برتر باشد را به عنوان رهبر نظام اسلامی تعیین می کنند.


رییس دانشگاه قم با بیان این که تعیین رهبری به معنای ولایت دادن به ولی فقیه از سوی خبرگان نیست، اظهار داشت: ولایت رهبری از ناحیه خداوند متعال، پیامبر اسلام و ائمه طاهرین(ع) است، ولایت فقیه یک ولایت الهی است که از ناحیه غیر خدا نیست.


وی ادامه داد: کار دیگر خبرگان رهبری تقویت جایگاه رهبری در نظام اسلامی است، اگر رهبری رهنمود و نکته ای نسبت به اوضاع جامعه و آینده امت اسلام داشتند خبرگان باید آن را برای جامعه تبیین، تشریح کرده و مسأله را نهادینه کنند؛ نتیجه این کار تقویت جایگاه رهبری می شود که خبرگان نسبت به آن وظیفه دارد، همچنین خبرگان وظیفه دارند افرادی را که در جایگاه و مظان رهبری هستند را رصد کنند.


حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به هشدار دلسوزان نظام درباره خیز افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به مجلس خبرگان، این خطر را جدی دانست و ابراز داشت: در این که افرادی که با خط صحیح و صراط مستقیم ولایت زاویه دارند و در این دوره به تکاپو افتادند که اکثریتی را در مجلس خبرگان داشته باشند تا با دیدگاه های صحیحی که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند مقابله کنند و افراد اهل سازش و افرادی که نسبت به اصول حساسیت لازم را ندارند را در خبرگان ورود دهند با توجه به شواهد و قرائن فراوان تردیدی وجود ندارد.


وی عنوان کرد: در نقطه مقابل کسانی که دلسوز انقلاب بوده و در برهه های گوناگون برای انقلاب زحمت کشیدند باید با روشنگری، اقناع، توضیح، فرهنگ سازی و ارائه شاخص ها فعالیت کنند، فعالیت های روشنگرانه به ویژه ارائه شاخص ها بسیار مهم است، بر این اساس مردم می توانند با توجه با شاخص ها افراد صالح و مناسب را برای خبرگان انتخاب کنند.


نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطرح کردن مسأله شورای رهبری از سوی عده ای، خاطرنشان کرد: اگر چنین کارهایی کنار یکدیگر گذاشته شود می بینیم که یک برنامه است که هر کدام از این بازی ها جزئی از آن را تشکیل می دهد تا روی هم رفته در این موقعیت بیشترین هجمه و تحریف ها نسبت به دلسوزان و صراط مستقیم انقلاب صورت گیرد.


وی اضافه کرد: از جمله این موارد مطرح کردن شورای رهبری است، وقتی که در قانون اساسی رهبر آمده نه شورای رهبری مطرح کردن چنین مسأله آن هم در سطح عموم کاملا کار انحرافی و اشتباهی است؛ رهبر در قانون اساسی مشخص شده و قانون اساسی میثاق ملی است از این رو پایبندی به قانون اساسی ایجاب می کند که مطالبی همانند شورای رهبری به ویژه در شرایطی که دشمنان در صدد سوء استفاده هستند مطرح نشود.


رییس دانشگاه قم با بیان این اگر کسانی چنین بحث هایی را مطرح می کنند باید به خود بیایند و به هشدارهای دلسوزان انقلاب توجه کنند، گفت: در غیر این صورت معلوم می شود که گوششان بدهکار حرف درست نیست و باید در حسن نیست آنها تردید کرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات