۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۳۲۲۶۵۴
استاد حوزه تشریح کرد:

عید از دیدگاه آیات و روایات

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ظهیری به بررسی واژه عید از منظر آیات و روایات پرداخت و گفت: درباره قیام و ظهور امام زمان(عج) روایات مختلفی وارد شده که در برخی از آنها آمده است ظهور در روز جمعه‌ که نوروز بوده، روی می‌دهد.
حجت ‌الاسلام علي ‌اصغر ظهيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر ظهیری، استاد حوزه علمیه شب گذشته در جمع نمازگزاران و زائران مسجد مقدس جمکران به بررسی واژه عید از منظر آیات و روایات پرداخت و گفت: مفسران عید را به معنای بازگشت انسان به سوی خداوند معنا کرده‌اند و مردم در هنگام سرور و شادی از کلمه عید استفاده می‌کنند.


حجت الاسلام ظهیری با بیان این که در دین اسلام اعیاد بسیاری وجود دارد و تأکیدهای فراوانی برای بزرگداشت این روزها از سوی ائمه اطهار(ع) شده است، گفت: عید مبعث، عید غدیر، روز عرفه، عید قربان و روز جمعه به عنوان اعیاد اسلامی در روایات‌ ائمه اطهار(ع) معرفی شده است.


استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخانش بیان کرد: یکی از اعیادی که میان ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و به آن اهیمت ویژه‌ای می‌دهند، عید نوروز است.

 

وی به روایتی از امام صادق(ع) درباره عید نوروز اشاره کرد و گفت: در این روایت آمده است که مردم ایران عید نوروز را گرامی می‌دارند و اما عرب‌ها برای این روز احترامی قائل نیستند، نوروز نخستین روز است که خورشید در این عالم درخشید و با نور خورشید زمین گرم شد، در این روز حضرت آدم به زمین هبوط کرد و حضرت ابراهیم از آتش نجات پیدا کرد و و یوسف از جاه نجات یافت؛ در بخش دیگر از این روایت آمده است که هیچ نوروزی بر ما ائمه اطهار(ع) نمی‌گذرد مگر این که انتظار فرج حجت در آن داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ظهیری عنوان داشت: درباره قیام و ظهور امام زمان(عج) روایات مختلفی وارد شده که در برخی از آنها آورده شده است ظهور در روز جمعه‌ که نوروز بوده، روی می‌دهد.


استاد حوزه علمیه در بخش دیگر از سخنانش به تبیین شخصیت و مقام حضرت ام ابنین(س) پرداخت و گفت: حضرت ام ابنین(س) از خانواده علم و ادب بوده و وی دارای اشعاری با مضامین عالی است که نشان دهنده شخصیت و ادب و احترام ویژه وی به خاندان ائمه اطهار(ع) است./998/202/ب2

ارسال نظرات