۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۳۷۸۸۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

انسان مؤمن با قوه عقل و منطق در برابر وسوسه شیطان می ایستد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که دلهایمان محل نفوذ شیطان نباشد، گفت: انسان باید با بهره گیری از قوه عقل و منطق خود در مقابل دغل کاری و وسوسه های شیطان ایستادگی کند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در پنجاه و هشتمین جلسه تفسیر نهج البلاغه بنا به فرمایشات امیرمؤمنان(ع)، گفت: برخی افراد بجای خدا شیطان را برای افکارشان ملاک قرار می دهند و شیطان هم این افراد را برای خود شریک قرار می دهد.


امام جمعه ارومیه با مذمت اتباع شیطان، تصریح کرد: از فرمایشات امیرمؤمنان برمی آید که ابتدا به ساکن رغبت به سوی شیطان از خود انسان بوده است و اتباع شیطان دست بیعت به سوی شیطان دراز کرده اند.


وی خاطرنشان کرد: انسان باید با بهره گیری از قوه عقل و منطق خود در مقابل دغل کاری و وسوسه های شیطان ایستادگی کند.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن، گفت: خداوند به انسان وعده حق می دهد و بدان عمل می کند اما شیطان با تخلف در وعده ناحق خود ما را در آخرت مغبون می سازد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: شیطان تنها قدرت وسوسه کردن دارد و اختیار با خود انسان است که به سوی معصیت رفته و یا امتناع ورزد.


قریشی مال حرام را سهم شیطان عنوان کرد و افزود: از مضمون روایات برمی آید زمانی که مال انسان آغشته به حرام شد، بدین معنا است که شیطان در آن شریک شده است.


وی با اشاره به تغییر ماهیت برخی افراد، ابراز داشت: برخی افراد از دام های شیطان هستند و شیطان در آنها تسلط یافته و از سوی آنان بقیه را شکار می کند.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با اشاره به روایات معتبر سینه برخی افراد را به آشیانه شیطان تعبیر کرد و گفت: در سینه برخی افراد شیطان تخم گذاری کرده و بجای آنکه خدا در قلب هایشان حکومت کند شیطان حاکم است.


حجت الاسلام قریشی با اشاره به روایات و احادیث، اظهار داشت: در دل دو دلدار نمی گنجد؛ دلی که محل حکومت خدا باشد شیطان در آن جایی نخواهد داشت.


قریشی افزود: نمی توان هم خدا را در دل داشت و هم حب و لذات دنیا را در آن ساکن کرد.


وی دل را حرم خدا و تجلی گاه انوار الهی دانست و تصریح کرد: قلب مؤمن جایگاه نزول ملائک خداست و باید مراقب باشیم که دلهایمان محل نفوذ القائات شیطان نباشد./936/202/ب2

ارسال نظرات