۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۴۳۳۴۹
روحانی پاکستانی:

نظام ولایت فقیه بهترین راه‌ شناخت رهبران الهی است

یکی از خطبای کراچی پاكستان گفت: شناخت آثار عینی نظام ولایت فقیه از واضح ترين و صحيح ‌ترین راه‌های شناخت رهبران الهی است.
خانه فرهنگ ایران در کراچی

به گزارش خبرگزاری رسا، خانه فرهنگ ايران در كراچي، به مناسبت فرارسيدن دهه كرامت، شب شعر رضوي را برگزار كرد. اين مراسم ادبي با حور محمدرضا باقری، مسؤول خانه فرهنگ ایران، حجج اسلام احمد علی امینی، شیخ مختار کاشفی و شیخ حیدر ذاکری و شیخ علی کرار نقوی، از علما و ائمه جمعه و جماعت برجسته شهر کراچی، سید ضیاءالحسن رضوی، ريیس سابق سازمان امامیه پاکستان در کراچی و علاقمندان به شعر و ادب و فرهنگ رضوي، برگزار شد.

 

در ابتداي اين شب شعر، محمدرضا باقری با بيان سخناني اظهار كرد: در میانه دهه کرامت هستیم، دهه‌ای که آغازش ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و پایانش ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) و در میانه آن ولادت حضرت شاهچراغ (ع) است. امشب در محضر حاضرین محترم، شب مشاعره در منقبت این سه بزرگوار داریم. به خوبی می‌دانم و بارها شاهد آن بوده‌ام که با شنیدن چنین اشعاری، با سبحان‌الله و درخواست ذکر مجدد ابیات، ارادت خود را با عواطفی که حاکی از انس و محبت و ارادت نسبت به شجره طیبه حضرت رسول‌الله (ص) است، حقیقت قلبی خود را به پیشگاه ائمه معصومین (ع) تقدیم می‌دارید.

 

وي افزود: در ادامه بزرگداشت دهه كرامت در خانه فرهنگ ایران، روز جمعه 22 مرداد کنفرانس سیره رضوی برگزار خواهد شد و از همه شما دعوت می‌کنیم که در این کنفرانس حضور داشته باشند.

 

وي در بخش ديگري از سخنانش عنوان كرد: تشریف آوردن حضرت ثامن الائمه (ع) و خواهر گرامیشان حضرت معصومه (س) و دیگر فرزندان حضرت امام موسی بن جعفر (ع) به سرزمین ایران، موجب برکات بی‌پایانی برای ایران شده است که همگی شاهد آن هستیم.

 

سپس شعرای زبده و معروف ایالت سند، با قرائت اشعارشان باعث شعف افراد در مجلس شدند. آکاش رضوی، عزادار حسین، مظهر جعفری، سمیع نقوی، ابرار زیدی، صنوبر عاصی، شاعر حسین شاعر، فرحت پنجتنی و فهیم اختر، شعارانی بودند كه در اين محفل، به خوانش اشعار خود پرداختند.

 

پس از آن شیخ علی کرار نقوی، از خطبای معروف کراچی نيز بيان كرد. وي گفت: درک مقام واقعی امامت و ولایت برای هر کسی میسور نیست. چون ادراک هر انسانی به قدر ظرف وجودی خودش است. بنابراين مقام و منزلت واقعی معصوم را فقط معصوم درک می‌کند و سپس هر آن کسی که در عرصه علم و دانش جایگاهی را کسب كرده باشد می‌تواند  به درک بخشی  از حقیقت  جایگاه و مقام انبیاء و اولیای الهی دست یابد. پس برای آگاهی بیشتر از منزلت معنوی رهبران الهی بايد به علما و مراجع عظام مراجعه کنیم.

 

وي ادامه داد: شناخت آثار عینی نظام ولایت فقیه از واضح و درست‌ترین راه‌های شناخت رهبران الهی است. در عصر حاضر  ما به خوبی شاهد برکات و فیوضات ولایت فقیه هستیم./847/ب102/د

ارسال نظرات