۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۴۴۸۱۵
امام جمعه آمل:

ترویج وحدت و همدلی سبب حل مشکلات کشور می شود

امام جمعه آمل گفت: همه باید دست به دست هم داده و مشکلات احتمالی را برطرف کنیم که وحدت و همدلی می تواند در این مسیر نقش بسزایی داشته و زمینه ساز رفع مسائل و مشکلات شود.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در دیدار جمعی از فرهنگیان آمل با بیان این که آموزش و پرورش پویا زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی می شود، گفت: توجه به آموزش و پرورش می تواند نقش بسزایی برای پیشرفت علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: با وحدت، همدلی و همراهی می توانیم فعالیت های ارزنده ای را از طریق آموزش و پرورش ارائه دهیم که می تواند برکات ارزنده ای داشته باشد.

امام جمعه آمل تصریح کرد: آموزش و پرورش فعالیت های خوب و ارزشمندی ارائه می دهند و در ایام تعطیلات تابستان فعالیت های بسیاری و روزهای پرکاری دارند که قدردان این خدمات هستیم.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: نیاز است از همه ظرفیت ها در مسیر پیشرفت و توسعه امور بهره گیری کنیم و تلاش شایسته ای در این راستا داشته باشیم که ضرورتی ارزشمند است.

وی اظهار داشت: همه باید دست به دست هم داده و مشکلات احتمالی را برطرف کنیم که وحدت و همدلی می تواند در این مسیر نقش بسزایی داشته و زمینه ساز رفع مسائل و مشکلات شود.

امام جمعه آمل ادامه داد: نگاه خانواده ها به امر علم و ادب بسیار خوب و متعالی است که باید در این عرصه کوشا بوده و دقت و توجه نظر لازم را داشته باشند و اهتمام والایی در این امر مسیر صورت دهند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش توجه لازم را داشته باشد و در ثبت نام دانش آموزان با توجه به توان، امکانات و علایق دانش آموزان رعایت شود که با این حجم تقاضا اگر مدارس را چند برابر کنیم باز پاسخگو نخواهد بود.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: معلمان از جمله افراد صادق و مقبول جامعه هستند که باید از ظرفیت های این عزیزان به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کنیم.

امام جمعه آمل ادامه داد: معلمان و آموزش و پرورش به عنوان شاه کلید وزارت خانه ها هستند که متأسفانه درست دیده نشده و نادیده گرفته می شوند که نباید این گونه باشد.

وی با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: حضور در محضر این بزرگواران برکات بسیاری دارد که باید در این عرصه کوشا باشیم.

حجت الاسلام مرتضوی اظهار داشت: ضرورت دارد از زندگی اهل بیت معصومین(ع) درس گرفته و بهره برداری شایسته ای از این عزیزان داشته باشیم که تعالی بخش زندگی انسان است.

امام جمعه آمل ادامه داد: اهل بیت معصومین(ع) در مقام و جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند که نیاز است تا سیره نورانی این بزرگواران به نحوی شایسته در جامعه تبیین و معرفی شود که نقش بسزایی در ترویج اندیشه های دینی دارد.

وی تصریح کرد: اهل بیت معصومین(ع) با ادب و رفتار خود زمینه جذب آحاد مردم را فراهم کردند که باید اخلاق اسلامی را سرلوحه امور خود قرار داده و آن را در برنامه های زندگی خود ترویج دهیم.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از فرهنگ علوی است که باید این فرهنگ متعالی و ارزنده را در جامعه ترویج دهیم تا با استعانت از آن در مسیر تعالی و تکامل قرار گیریم.

گفتنی است، شهرستان آمل حدود 6 هزار فرهنگی دارد که با بهره گیری از این ظرفیت ارزنده می توانیم در مسیر توسعه فرهنگ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان کوشا باشیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات