۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۴۹۵۳۰
امام جمعه شاهرود:

غنی سازی محتوای کتب سبب گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود

امام جمعه شاهرود گفت: یکی از دلایل افزایش و یا کاهش مقبولیت کتاب در جامعه محتوای آن است و غنی سازی محتوای کتب سبب گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود.
امام جمعه شاهرود

به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین نسل جوان جامعه، اظهار داشت: باید شرایط مطالعه و اشاعه فرهنگ دینی در جامعه تسهیل شود و برای نیل به این هدف نباید کتابخوانی را محدود به فضای کتابخانه‌ها کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه می تواند در ارتقای سطح آگاهی‌های مردم نسبت به محیط جامعه و زندگی موثر باشد، گفت: گسترش وقف در زمینه کتاب و مطالعه نیاز جامعه است.

امام جمعه شاهرود افزود: با بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود در جامعه می توان در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی کوشید چرا که بخش پژوهش، تحقیق و نویسندگی با قلمی روان که نیاز امروز جامعه است باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه بهتر است اوقات فراغت مردم با کتاب و کتابخوانی غنی شود، گفت: این امر تلاش و اهتمام ویژه مسؤولان نهادهای فرهنگی را می‌طلبد.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه باید به تولیدات فاخر فرهنگی نیز توجه کرد، ابراز داشت: یکی از دلایل افزایش و یا کاهش مقبولیت کتاب در جامعه محتوای آن است که در این زمینه نیز باید بیش از گذشته اهتمام داشته باشیم و در این راه از ناشران و نویسندگان توانمند و ارزشی حمایت کنیم تا شاهد گسترش تولیدات فاخر در جامعه باشیم.

وی افزود: برای رسیدن به جامعه ای کتابخوان باید محتوا، قیمت و فرهنگ مطالعه باجدیت بازبینی شود تا بتوانیم کتابخوانی را در جامعه رواج دهیم.

42 کتابخانه در سطح شهرستان شاهرود فعالیت می‌کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به سطح بالای مطالعه و استقبال شهروندان شاهرودی از کتابخانه‌های عمومی، گفت: هم اکنون ۲۱ کتابخانه شامل ۱۶ کتابخانه عمومی، چهار کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل خصوصی در این شهرستان وجود دارد.

شاه حسینی با اشاره به اقدامات فرهنگی و ارزشی نهاد کتابخانه های عمومی استان، افزود: بخش آثار دفاع مقدس در کتابخانه‌های استان سمنان طی هفته گرامیداشت دفاع مقدس گشایش خواهد یافت همچنین بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی شهر شاهرود در مناسبت‌های مذهبی و ملی برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان اجرا می‌کند./101/977/ب1

ارسال نظرات