۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۵۰۲۳۸
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد؛

ثبت 85 موقوفه جدید در آذربایجان غربی/ اهدای 870 پک تحصیلی به دانش آموزان بی بضاعت

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از ثبت 85 وقف جدید در شش ماه اول سال جاری در این استان خبر داد.
حجت الاسلام برادری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام عیسی برادری، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه ایجاد وقف های جدید و احیای موقوفات رویکرد اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: براساس ابلاغ سازمان اوقاف، باید تا پایان امسال 223 وقف جدید در آذربایجان غربی به ثبت برسد که با همکاری رسانه های جمعی و برگزاری برنامه های تبلیغی ترویجی میسر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش مهم و اثربخش رسانه ها در آگاهی بخشی مردم، گفت: رسانه های جمعی می توانند با تبیین آثار دنیوی و اخروی وقف اموال، مردم را نسبت به انجام این حسنت حسنه ترغیب و تشویق کنند.

حجت الاسلام برادری تصریح کرد: بر اساس برنامه ابلاغی سال گذشته بایستی در آذربایجان غربی۱۴۰ وقف به ثبت می رسید که خوشبختانه با اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی ثبت  ۱۹۳ وقف را در سال 94 شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول شش ماه نخست امسال 85 مورد وقف جدید در شهرستان های مختلف استان ثبت شده است که 22 وقف از موقوفات جدید منفعتی است.

حجت الاسلام برادری با تأکید بر لزوم ثبت موقوفات جدید قرآنی، تصریح کرد: تا کنون 45 انجمن یاوران وقف در استان راه اندازی شده است که امیدواریم بتوانند حرکت های مثبتی در راستای ثبت موقوفات جدید منطبق با نیازهای روز جامعه بردارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: امسال از محل اجرای نیت واقفان استان، ۸۷۰ پک تحصیلی شامل کیف، دفتر و اقلام لوازم التحریر در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.

وی ادامه داد: ارائه این پک‌های تحصیلی با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش شهرستان‌های مختلف استان صورت می‌گیرد و اوقاف استان تمام تلاش خود را جهت تامین مایحتاج دانش‌آموزان بی‌بضاعت انجام می‌دهد.

حجت الاسلام برادری به طرح پیوند آسمانی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با هدف مساعدت به زوجهای نیازمند اشاره کرد و گفت: طرح مساعدت به زوجین بی‌بضاعت در آذربایجان غربی کمرنگ بوده و نیاز است در این باره آگاهی بخشی بیشتری به مردم در جهت کمک به زوجین بی‌بضاعت صورت بگیرد زیرا امسال تنها به یک زوج جوان از طریق این طرح کمک شد.

وی به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از سال ۹۱ و بدون یک ریال تخصیص بودجه و امکانات دولتی آغاز شده و تاکنون  60 هزار نفر حافظ قرآن کریم در قالب این طرح تربیت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تبریک دهه ولایت، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی به مناسبت عید سعید غدیرخم در امامزادگان غریب حسن، محمد و ابراهیم و سراج الدین اورمیه برگزار خواهد شد./936/202ب2

ارسال نظرات