۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۵۵۹۶۴
نماینده ولی فقیه در کرمان:

دشمن با فضای مجازی خانواده و ارزش‌های دینی را نشانه گرفته است

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: خطر فضای مجازی به حدی است که خانواده و ارزشها را نشانه گرفته چنانچه طلاق امری عادی جلوه می کند و متاسفانه در این بین برخی با جهل خود آنان را یاری می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، صبح امروز (27 مهر) در دیدار مدیر کل ارشاد، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و جمعی از فعالان مسجدی استان کرمان به مناسبت 19 مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار داشت: مسجد مکان مقدسی است که احادیث فراوانی در باب عظمت و اهمیت آن بیان شده است از این رو از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی بیان داشت: مسجد مکان کسب معرفت دین و مکتب الهی است چرا که از دیرباز مردم را با مسائل شرع و معارف اهل بیت (ع) آشنا می کرده است پس امام جماعت نقش مهمی در اجرای این مساله دارد.

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: اگر امام جماعت دارای ذوق و سلیقه مناسب باشد و از هوای نفس دوری کند قطعا سخنانش در دلهای مردم نشسته و اثر می کند در غیر این صورت نه تنها مردم ارشاد و هدایت نمی شوند بلکه از دین دلزده می شوند.

وی با اشاره به جایگاه اساسی مساجد در جامعه عنوان داشت: مساجد تنها مکان عبادت و بیان شکیّات نماز نیست بلکه لازم است احکام عملی، اخلاقی و سیاسی در مساجد برای مردم تشریح شود تا مردم بصیر و آگاه باشند.

نماینده ولی فقیه در کرمان با تاکید بر حفظ وحدت در اجتماعات مساجد، گفت: بسیج مساجد و هیأت های مذهبی با امام جماعت مسجد هماهنگ باشند و حرمت ایشان را حفظ کنند چرا که وحدت عامل موفقیت است.

وی ضمن اشاره به خطرات فضاهای مجازی و شبکه های اینترنتی و ماهواره تاکید کرد: با وضع موجود باید نیروهایی در مساجد پرورش یابند که در برابر هجمه های بی امان دشمن مقاوم باشند زیرا دشمن سعی دارد وحدت جامعه را مخدوش کرده و دین جوانان را نابود کند از این رو اخلاق اسلامی را نشانه گرفته و اعتقادات را زیر سوال می برد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: خطر فضای مجازی به حدی است که خانواده و ارزشها را نشانه گرفته چنانچه طلاق امری عادی جلوه می کند و متاسفانه در این بین برخی با جهل خود آنان را یاری می کنند از این رو باید بصیرت داشته باشیم.

وی ادامه داد: منشأ همه مفسده ها جهل و هوای نفس است از این رو با حرکت در مسیر وحدت و انسجام در سایه خردمندی و تعقل و تدبر؛ کاری کنیم که اختلافات موجب شکست نشود بنابراین هر وقت اختلافی حادث شد با زبان و لحن خوش آن را برطرف کنیم و بدانیم همه ما با هم برادر هستیم.

امام جمعه کرمان در پایان از شهید مدافع حرم حجت الاسلام سعید بیاضی زاده یاد کرد و گفت: قشر مستضعف جامعه همواره مدافع دین و مکتب الهی بوده و هستند و در این راه شهید و جانباز شدند./201/9703/ب1

ارسال نظرات