۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۸۶۷۰۳
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

نامگذاری خیابان ها به نام شهدا اقدامی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: نامگذاری خیابان ها به نام شهدا از جمله اقدامات برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: فرهنگ و فرهنگ سازی و ترویج آن در سطح جامعه از اهمیت خاصی برخوردار و مسأله ای فراتر از مسائل عادی و جاری است.

وی با بیان این‌که فرهنگ سازی جزء وظایف همه دستگاه ها است که باید به خوبی آن را اجرا کنند، ادامه داد: باتوجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به مسأله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، باید در این زمینه اهتمام ویژه ای صورت گیرد و دستگاه ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان نامگذاری خیابان ها به نام شهدا را از جمله اقدامات برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برشمرد و گفت: گاهی در نصب نام پلاک خیابان ها عنوان شهید را حذف می کنند در صورتی که این کار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می شود.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به این که فلسفه نامگذاری اماکن به نام شهدا باید برای همه آحاد مردم بیان شود، افزود: نصب تاریخچه‌ای از زندگی‌نامه شهید در محل نامگذاری شده یکی از کارهایی است که می‌توان برای آموزش این فلسفه به مردم انجام داد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به این که شهدا و خانواده این عزیزان حق بزرگی بر گردن ملت و کشور دارند، خاطرنشان کرد: در قسمتی از ادای دین به این عزیزان باید مشکل اشتغال خانواده شهدا حل شود.

همچنین، عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان این که تأکیدات رهبر معظم انقلاب و نماینده ایشان در بنیاد شهید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده از فضای مجازی است، ادامه داد: در سال جاری بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ یادواره شهدا برگزار شده اما کاری که از طریق فضای مجازی انجام می شود بسیار تندتر از برگزاری این یادواره ها است./204/9453/ب1

ارسال نظرات