۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۴۸۹۴۸۹
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

سوء مدیریت مانع رشد تولیدکنندگان شده است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سوء مدیریت دستگاه‌های اجرایی اجازه داده نمی‌شود که تولیدکننده مسیر درستی را طی کند.
پژمان فر

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شعار سال 96 مبنی بر «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال»، گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به شرایط امروز کشور با دقیق‌ترین و جامع‌ترین نگاه به داخل و خارج مسائل را مطرح می‌کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچون دیده‌بانی که همه مسائل را رصد و مشاهده می‌کنند امروز اولویت اول کشور را برون رفت از مشکلات اقتصادی دانسته به همین دلیل بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال 94 اقتصاد مقاومتی به عنوان سیاست ابلاغی از ناحیه رهبر معظم انقلاب تبین شد، عنوان کرد: سال 95 نیز بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل  تاکید کردند اما دولت رفتاری دیرهنگام درباره این موضوع انجام داد و با وجود هزینه‌کرد، در این زمینه به علت عدم دقت و مدیریت مناسب خروجی قابل دفاعی نداشت.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر افزود: امسال نیز رهبر معظم انقلاب شعار سال را اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کردند که با توجه به شرایط حساس کشور به این مساله توجه شود و مسیر سرمایه گذاری اصلی بر روی مسائل اقتصادی باشد.

وی درباره علت کم کاری دولت درباره اقتصاد مقاومتی بیان داشت: درباره اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی همه مسئول هستند، مجلس باید قوانین لازم را در این زمینه ارائه دهد، قوه قضائیه با کسانی که خلاف قانون عمل می‌کنند برخورد کند در حالیکه امروز با متخلفان اقتصادی برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اما وظیفه اصلی بر عهده دستگاه‌های اجرایی است که فرمان عملیات در دست آنهاست، برای تولید باید حمایت‌های لازم از طرف دولت صورت گیرد هم اینکه در مقابل این قضیه مانع ایجاد نکند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: متاسفانه به علت سوء مدیریت از ناحیه دستگاه‌های اجرایی اجازه داده نمی‌شود که تولیدکننده مسیر درستی را طی کند.

وی افزود: با مراجعه به شهرک‌های صنعتی مشاهده می‌شود که رقم قابل توجهی از آنها تعطیل یا در آستانه تعطیلی و ورشکستی هستند که این امر ناشی از سوء مدیریت دولت در 4 سال گذشته بود./807/ 302/ص

ارسال نظرات