۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۳۰۴۰۵

تأکید حزب الله بر برگزاری انتخابات پارلمان در زمان مقرر

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان نسبت به تعویق انتخابات پارلمانی به بهانه های مختلف هشدار داد.
حجت الاسلام هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان بر لزوم حرص نسبت به ثبات سیاسی و امنیتی و وحدت کشور تأکید کرد و گفت: ما خواستار برگزاری انتخابات پارلمان در زمان مقرر و بدون هیچگونه تاخیر هستیم. هر سخنی که درصدد به تاخیر انداختن انتخابات باشد، کلامی باطل و گناهی علیه ملت لبنان به شمار می آید.

وی افزود: لبنانی ها سال های طولانی را برای برگزاری انتخابات بر اساس قانون جدید صبر کردند بنابراین از تأکید نبیه بری رییس پارلمان بر عدم تعویق انتخابات قاطعانه حمایت می کنیم.

این روحانی لبنانی که در حسینیه منطقه میس الجبل سخنرانی می کرد، اظهار داشت: هر که درصدد تعویق انتخابات پارلمانی باشد مطمئنا با خشم مردم مواجه خواهد شد. گرچه برخی طرف های خارج از لبنان تعویق انتخابات را خواستار هستند اما لبنان در فضای آرام و هدفمند سیاسی و همچنان شرایط بدون برگزاری انتخابات قرار ندارد.

وی نسبت به توجه ملت لبنان به چنین درخواست هایی هشدار داد و تصریح کرد: اگر بخواهیم در برابر پروژه های فتنه آفرین و خشونت زای آمریکا بی توجه باشیم، باید بیش از گذشته از ثبات و وحدت و امنیت و اقتصاد کشورمان محافظت کنیم و این مساله ای که است که حزب الله به شدت بر آن تأکید دارد.

حجت الاسلام صفی الدین ادامه داد: کسانی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم و بر اساس دیدگاه های سیاسی و رسانه ای به تلاش برای تقسیم لبنان و آلوده کردن فضای سیاسی کنونی می پردازند، هیچگاه مصلحت لبنان را نمی خواهند.

وی خاطرنشان ساخت: برخی تلاش می کنند تا مشکلاتی در لبنان بیافرینند که در این کشور وجود نداشتند. همگان باید به گونه ای عمل کنند که این مشکلات جدید در کشور گسترش نیابند./980/ب902/د

ارسال نظرات