۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۳۹۷۸
آیت الله نوری همدانی:

مسلمانان و مسیحیان برای مقابله با دشمنان انسانیت متحد شوند

حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت ارتباط گیری هرچه بیشتر میان مسیحیان و مسلمانان تأکید کرد و گفت: این ارتباطات باید افزایش یابد تا قدرتمان افزایش پیدا کند و در روز موعود در کنار هم باشیم.
سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار فیوفان اسقف اعظم روسیه با اشاره این که دین اسلام در زمینه همه مباحث علمی و دینی ریشه ای و عمیق بحث می کند، گفت: معنویت ریشه همه مباحث دینی و همچنین بن مایه همه بزرگی ها است، دین اسلام همه مشکلات بشریت را به هر شکلی که باشد با معنویت حل می کند.

وی با اشاره به این که جهان غرب امروزه در پی مادیات و سرمایه داری است، عنوان داشت: مسائل مختلف جهان اسلام از طریق معنویت پیگیری می شود، ما مسلمانان همواره بر اساس مکتب پیشوایان معصوم(ع) عمل می کنیم و در همه زمینه ها از ایشان الگو می گیریم.

این مرجع تقلید با بیان این که انبیای الهی یکی پس از دیگری در امتداد رسالت خودشان و در یک مسیر حرکت می کردند، ابراز کرد: آن ها در مسیر هدایتشان همه مسائل اعم از حقوق انسان ها، هدایت، برخورد با ملل و اقوام دیگر و را به خوبی به ما آموخته اند و به عبارت دیگر چگونه زیستن را به ما یاد داده اند؛ همچنین با بررسی مبانی اسلامی می توان دریافت که در برابر تحولات جهانی باید چگونه عمل کرد.

وی اضافه کرد: انبیای الهی به ما از آینده جهان خبر داده اند و وظیفه ما امروزه این است که تماشاگر نباشیم و با دشمنان پیامبران الهی به مبارزه بپردازیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به پدیده بیداری اسلامی در جهان تصریح کرد: ما منتظر روزی هستیم که همه طرفداران معنویت به یکدیگر بپیوندند و در برابر منکران معنویت ایستادگی کرده و آن ها را مغلوب سازند؛ بی شک روزی محرومان و مستضعفان عالم متحد می شوند و مستکبران را شکست خواهند داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: در نامه ای هم که امام خمینی(ره) به گورباچف نوشتند فرمودند «همه معنویت خواهان متحد خواهند شد و آینده دنیا از آن طرفداران معنویت خواهد بود»؛ بر این اساس همه ما باید با جدیت به کار خود ادامه دهیم، ما کشته شدن در راه خداوند و شهادت را به حساب خداوند می گذاریم، زیرا خدای متعال راه کمال و سعادت را به ما نشان داده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه با عنایات خداوند روز به روز بر عظمت معنویت گرایان افزوده می شود و جبهه ماتریالیست ها ضعیف خواهد شد، مطرح کرد: موحدان باید روز به روز با یکدیگر ارتباط بیشتری برقرار کنند، زیرا ما هم مانند شما عقیده داریم که کمک و هدایت از جانب خداوند است و تنها اوست که می تواند آینده جهان را به نفع موحدان عالم رقم بزند.

این مرجع تقلید در پایان بر ضرورت ارتباط گیری هرچه بیشتر میان مسیحیان و مسلمانان تأکید کرد و یادآور شد: این ارتباطات باید افزایش یابد تا قدرتمان افزایش پیدا کند و در روز موعود در کنار هم باشیم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات