۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۶۶۷۸۴

دو خبر از انتشارات شهید کاظمی

انتشارات شهید کاظمی کتاب های "ما مفتخریم به این دشمنی" و "نظام صحیح حرکت منطقی؛ از انس با قران تا تمدن نوین اسلامی" را منتشر کرده است.
دو

به گزارش خبرنگا خبرگزاری رسا انتشارات شهید کاظمی کتاب های "ما مفتخریم به این دشمنی((مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره دشمن شناسی و وظایف ما در قبال آن‌ها))"  با تدوین نسیم کریمی و "نظام صحیح حرکت منطقی؛ از انس با قران تا تمدن نوین اسلامی" با تدوین حسین ابراهیمی کوشالی را منتشر کرده است.

"ما مفتخریم به این دشمنی((مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره دشمن شناسی و وظایف ما در قبال آن‌ها))"

درباره‌ی کتاب:

آن چه در این کتاب جمع آوری شده، بیاناتی از رهبری است درباره‌ی دشمن‌شناسی که در طول سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰، در جمع دانشجویان ایراد گردیده است. در گزینش بیانات سعی شده بهترین انتخاب برای تبیین ابعاد گوناگون دشمن‌شناسی شامل:

معرفی دشمن، چگونگی و کیفیت دشمنی‌ها، موقعیت کنونی دشمن، سرانجام این دشمنی و وظایف ما درقبال دشمنی‌ها صورت گیرد.

هر صفحه از این کتاب شامل دو بخش است؛ بخش اول طاق نصرتی است که نوشته شده برای ورود به بخش دوم .

(طاق نصرت یا تاق پیروزی، سازهای چوبی یا فلزی است که برای سرداران پیروز هنگام بازآمدن از سفر يا جنگ، آذین بندی کنند، همچنین هنگام رویدادی بزرگ طاق نصرت برپا می‌کنند) درواقع متن ابتدایی هر صفحه، با یک امادگی معماگونه» برای درک بهتر بخش دوم که گزیده‌ای از بیانات رهبری است، آذین بندی شده است

نظام صحیح حرکت منطقی؛ از انس با قران تا تمدن نوین اسلامی

برشی از کتاب:

برای یک کشور خیلی مهم است که او،نیازهای حقیقی و اساسی خودش را درست بشناسد و تصمیم بگیرد که این نیازها را برطرف کند؛ ثانيا، ابزار برطرف کردن این نیازها را که در درجه‌ی اول ، فکر و نیروی انسانی است ، در اختیار داشته باشد؛ این برای يك كشور خیلی مهم و تاریخ‌ساز است؛ این تمدن ساز است. فرق کشورهایی که می‌توانند سرنوشت خود و بلکه بخشی از دنیا را به دست بگیرند، با آن کشورهایی که مثل پَر کاهی در امواج سیاست‌های جهانی به این طرف و آن طرف می‌روند، در همین است. کلید اصلی هم علم و بر اثر علم، فناوری است؛ بایستی آن کشورو ملتی که تصمیم دارد سرنوشت خودش را خودش بسازد و خودش، خودش رل به خوشبختی برساند، این کلید را پیدا کند./۹۲۵/ن ۶۰۴/ش

ارسال نظرات