۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۷۵۴۶۴
امام جمعه بیرجند:

مردم در انتخابات بیشتر دقت کنند

امام جمعه بیرجند گفت: امروز دولتی که انتخاب می‌شود آقا بالا سر و تافته جدا بافته نیست اما خود مردم درست عمل نکردند و سرنوشت کشور را به دست کسانی می‌دهند که به اسم حزب و جناح بر ما حکومت کنند.
عبادی عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان اظهار داشت: عید قربان تجلی عبودیت در مقابل زاد پروردگار است‌.

وی با بیان اینکه اسلام و مسلمانی تجلیاتی دارد که از اعم آن‌ها نماز است، گفت: عید قربان نیز تجلی نماز است؛ نماز جایگاه خاصی دارد و چیزی جای آن را نمی‌گیرد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه زکات، روزه و حج نیز از دیگر تجلیات است، افزود: به طور قطع هیچ انسانی به کمال نمی‌رسد مگر اینکه در راه خدا مجاهدت‌های خالصانه داشته باشد و روزه نیز از بهترینش است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: همچنین در تجلی حج هم تمام روزه‌دارها، نمازخوانان، کسانی که از شعور دینی برخوردارند و از اقتصاد مناسب بهره‌مند هستند در این مرکز جمع می‌شوند و تجلی قدرت معنوی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اما اگر شرایط لازم در این مسائل نباشد، با بت‌پرستی تفاوتی نخواهد داشت و آن مسأله نیز مسأله امامت و ولایت است یعنی اگر سرپرستی کنگره حج در دست یک طاغوت و ظالم باشد با بت‌پرستی فرقی نمی‌کند لذا این موضوع مشروط به آن است که امامت و ولایت جامعه به دست کسانی باشد که خداوند متعال آن رهبران دینی را برگزیده است.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: خداوند متعال برخی از پیشوایان و رهبران را در طول تاریخ به عنوان تابلوی اطاعت قرار داده و برخی از پیشوایان نیز تابلوی جهنم هستند و بسیاری از این اسلام‌های قلابی در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: آن‌هایی که امور حج را در دست دارند و خود را خادم‌الحرمین می‌دانند مجریان دستورات کفار علیه مسلمانان هستند.

وی با بیان اینکه مسلمانان با بصیرت بدانند پشت چه کسانی قرار می‌گیرند، افزود: دین با بصیرت صورت می‌گیرد؛ در مسأله پیروی و رهبری در دین خدای متعال پیامبران معصوم را برگزیده و تمام پیامبران برای اجرای عدالت مبعوث شدند.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر حکومت دست طاغوت باشد و عالم دین از وی اطاعت کند و سپس به اسم فتوای دین حکم صادر کنند این همان دین سکولار است از این رو دین در اینجا چیزی جز اسم نیست و تنها برای فریب زدن است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه در هر جایی که کسی را بر مردم مسلط کنیم که شایسته نباشد مسؤول هستیم، عنوان کرد: امروز بسیاری از افراد از بی عدالتی و مشکلات گلایه‌مند هستند اما آیا همین افرادی که گلایه دارند مگر خودشان دولت را انتخاب نمی‌کنند! از این رو مقصر خودمان هستیم نه نظام اسلامی.

وی بیان کرد: کشور قبل از انقلاب به دو نیم کره شرق و غرب تقسیم شده بود و انگلیس برای جامعه، پادشاه انتخاب می‌کرد اما انقلاب اسلامی در مقابل بیگانگان ایستاد و اختیارات را از بیگانگان گرفت و به خود ملت داد تا مردم دولت و مسؤولان را انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز دولتی که انتخاب می‌شود آقا بالا سر و تافته جدا بافته نیست اما خود مردم درست عمل نکردند و سرنوشت کشور را به دست کسانی می‌دهند که به اسم حزب و جناح بر ما حکومت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: چرا سرنوشت مردم را خودمان رقم می‌زنیم سپس مقصر همه چیز را نظام می‌دانیم؟./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات