۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۴۶۸۶۴
حجت الاسلام والمسلمین اختری در گفت‌وگو با رسا:

سوء مدیریت بزرگ‌ترین مانع تحقق جهش تولید است

سوء مدیریت بزرگ‌ترین مانع تحقق جهش تولید است
نماینده خبرگان سوء مدیریت را بزرگ‌ترین مانع در تحقق جهش تولید دانست و گفت: برخی مسؤولان برای منافع خود با واردات کالاها به تولید کنندگان ضربه می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با تأکید بر اینکه تحقق جهش تولید نیازمند همکاری و همدلی همگانی است، گفت: تحقق جهش تولید الزامات و اقداماتی دارد که اگر همه دست‌اندرکاران این عرصه متعهدانه قدم در این مسیر بگذارند، بی‌شک جهش تولید محقق می‌شود.

وی نخستین گام در راستای تحقق شعار سال را پشتکار دانست و ادامه داد: تولیدکنندگان و همه نیروهای تولیدی باید با پشتکار هر چه بیشتر به تولید بپردازند، هدف همه عوامل تولیدی در کشور باید ارائه کار باشد نه صرفا دستیابی به حقوق یا ثروت.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بازار فروش را از دیگر عوامل موثر در جهش تولید عنوان کرد و اظهار داشت: اگر جنس تولید شده بازار و خریدار داشته باشد خود به خود سبب رونق و جهش تولید می‌شود و آنچه که سبب می‌شود یک کالا بازار خوبی پیدا کند کیفیت آن است، اگر تولیدکنندگان کیفیت کالاهای تولیدی خود را افزایش دهند قطعا خریدار آن نیز افزایش پیدا می‌کند و همین امر سبب تشویق تولیدکننده و تولید بیشتر کالا می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چین از دسته کشورهایی است که بازار وسیع جهانی را در اختیار دارد، عنوان کرد: اگر چین توانسته است بازار بزرگی را در کل جهان به خود اختصاص دهد به سبب کار و تلاش بسیار زیاد و دقت در کیفیت تولید کالاهای گوناگون است؛ بنابراین تولیدکنندگان با افزایش کیفیت محصولات خود می‌توانند بازار داخل و حتی بازارهای خارجی را نیز به دست بیاورند.

وی واردات کالا و قاچاق را از دیگر موانع تحقق جهش تولید برشمرد و ابراز کرد: متاسفانه برخی از مسؤولان دستی در واردات دارند و کم کردن یا قطع واردات کالاها به ضرر آنها تمام می‌شود به همین دلیل اقدام واقعی در کاهش واردات انجام نمی‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با استناد به روایات ائمه اطهار(ع) در مذمت دنیاطلبی و ثروت اندوزی، ابراز داشت: امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: همین قدر بدان بیش از آنچه که خودت مصرف می‌کنی هر آنچه جمع کنی برای دیگران است مبادا برای بدست آوردن ثروتی که سودش نصیب دیگران می‌شود وزر و وبال و گناه در پرونده خود بنویسی.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسؤولان بدانند در روز قیامت باید پاسخگوی اموالی که کسب کردند، باشند. مسؤولان نباید برای کسب منافع شخصی به یک ملت ضربه بزنند و با واردات بی‌رویه تولیدکنندگان را ورشکست کنند.

وی با بیان این که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به سوء مدیریت‌ها برمی‌گردد، اظهار داشت: سوء مدیریت چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی مانند کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی، در هر عرصه‌ای که رخ بدهد قطعا شکست و ناکامی را به دنبال خواهد داشت. بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور نیز به همین سوء مدیریت‌ها برمی‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری به همت و تلاش قابل توجه مردم و تولیدکنندگان ژاپنی اشاره کرد و ادامه داد: مردم ژاپن به حسب ظاهر مثل ملت ایران متدین نیستند اما از وقتی کشورشان صنعتی شد به گونه‌ای از تولیدات خود حمایت کردند که امروز اجناس ژاپنی در سراسر جهان زبانزد و شناخته شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما نیز به عنوان مردمی مسلمان باید همت و تلاش را کامل کنیم و تولیدات داخلی را با بهترین کیفیت عرضه و از محصولات کشور حمایت و مصرف کنیم./813/ت301/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات