۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۵۱۴۵۸
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مومنان در سختی ها دچار مشکل و تردید نمی شوند

مومنان در سختی ها دچار مشکل و تردید نمی شوند
امام جمعه همدان گفت: برخی از کسانی که در شرایط عادی نسبت به انبیای الهی ایمان دارند و مومن هستند در زمان سختی ها دچار مشکل و تردید نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به جامعه دینی و معرفت افراد جامعه خاطرنشان کرد: برخی از مومنین در شرایط سخت و در شرایط ابتلا و امتحانات درک عمیقی از قدرت الهی ندارند.

وی ادامه داد: کسانی که در شرایط عادی نسبت به انبیای الهی ایمان دارند و مومن هستند در زمان سختی ها دچار مشکل و دچار تردید نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: کسانی که اعتقاد عمیقی نسبت به قدرت الهی ندارند و کسانی که قدرت الهی را آنچنان که بایسته است درک نمی کنند را نمی توان در ردیف مومنان قلمداد کرد.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در روایتی از کتاب شریف بحارالانوار آمده است که بعد از آن که بنی اسرائیل از دست فرعون نجات پیدا کردند و از اسارت او خارج شدند؛ در کنار رود نیل گرفتار شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قوم بنی اسرائیل نزد موسی(ع) آمدند این افراد در شرایط عادی به حضرت موسی اعتقاد داشتند اما در این زمان در شرایطی که در شرایط سختی قرار گرفتند به او اعتراض کردند و گفتند تو ما را فریب دادی و در شرایط بدی قرار دادی.

نماینده ولی فقیه در همدان در پایان گفت: جمله‌ای حضرت موسی (ع) در جواب آنها گفت که در راستای توجه دادن به مقام خداوند و ربوبیت است و  این که باید در شرایط امتحان و ابتلا نگران نباشید و به خداوند توکل داشته باشید./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات