۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۵۶۴۹۳
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

تجلیل از ۳۸۰ خادم امامزاده همزمان با دهه کرامت در مازندران

تجلیل از ۳۸۰ خادم امامزاده همزمان با دهه کرامت در مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همزمان با روز گرامیداشت امامزادگان۳۸۰ خادم و هیأت امنای بقاع متبرکه مازندران تجلیل شدند.
به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران امروز در مراسم گرامیداشت روز امامزادگان و تجلیل از خادمین در گلوگاه به حضور یک هزار و ۳۶۲ امامزاده در سطح استان مازندران اشاره کرد و افزود: ما ولایتمداری خود را مدیون امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم.
 
وی با بیان این که بنای ۲۷۰ امامزاده در استان در حال ساخت و ساز است، خاطرنشان کرد: امامزادگان مازندران نگین دیار علویان و ظرفیت بسیار مهمی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امسال در سراسر استان مازندران در روز گرامیداشت امامزادگان از ۳۸۰ خادم و هیأت امنای بقاع متبرکه تجلیل بعمل آمد، بیان کرد: پروژه‌های عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان اکثرا توسط نذورات مردمی، خیرین و اوقاف در حال انجام است.
 
حجت الاسلام حیدری افزود: همه نذورات هر امامزاده در همان امامزاده هزینه خواهد شد، این درآمد‌ها در راستای سرفصل‌های عمرانی، مدیریتی و فرهنگی است.
 
وی با بیان این که بیشتر امامزادگان مازندران از نوادگان امام موسی کاظم(ع) و امام سجاد(ع) هستند، خاطرنشان کرد: مازندران بیشترین اماکن متبرکه را دارد و امامزادگان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در نشر و انتقال مکتب بزرگ تشیع هستند.
 
حجت‌الاسلام میراحمدی، امام جمعه گلوگاه نیز در این نشست با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: باید به سادات احترام بگذاریم و احترامشان را نگهداریم، سادات ریشه در پیغمبر دارند و از ذریه ایشان هستند.
 
امام جمعه گلوگاه با بیان این که روز گرامیداشت امامزادگان بسیار مهم است، بیان کرد: ما هرچه داریم از اهل بیت داریم، اگر ائمه نبودند معلوم نبود ما چگونه بودیم، اهل بیت بزرگترین حق را به گردن ما دارند و آن هدایت ما است.
 
حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که امامزادگان دست ما را گرفتند و ما را هدایت کردند، افزود: اگر چه امامزادگان از ما چیزی نمی‌خواهند، اما ما باید اجر آموزگار خود را بپردازیم و امامزاده‌ها را احترام و زیارت کنیم./950/د102/ق
ارسال نظرات