۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۶۳۳۰۷
آیت الله سعیدی:

معارف و محاسن کلام اهل بیت را به مردم معرفی کنیم

معارف و محاسن کلام اهل بیت را به مردم معرفی کنیم
تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: اسلام هراسی و اهل بیت هراسی در طول تاریخ و از زمانی که پیامبر پرچم عدالت خواهی، حقانیت و توحید را بر افراشته اند، وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) عصر امروز در ششمین نشست بزرگداشت مقام شامخ حضرت سید العابدین(ع) که در سالن امام خامنه ای حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) اظهار داشت: امام هشتم فرمودند خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهل بیت(ع) را زنده نگه دارد؛ نظام جمهوری اسلامی بسترهایی از جمله احیای امر اهل بیت(ع) و مطالبه آن حضرات را فراهم کرد.

وی گفت: در بخشی از زیارت نامه امام سجاد(ع)، پس از شهادتین، می گوییم که شهادت می دهیم که تو در عبادت پروردگار خود خالصانه کوشیدی و دشمنان خدا را مأیوس و اولیا را مسرور کردی؛ این مسأله در زیارت نامه آن حضرت نیز به خوبی منعکس شده است.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: زیارت نامه های ما در محضر اولیای خدا، در واقع گزارش عملکرد و ادای تکلیف آن حضرات در قبال آنچه خدا به آنها امر فرموده، است؛ این گزارش صرفاً خالی از سایر فواید نیست، بلکه گزارشی است که مسیر حرکت خود را طبق آنچه که آن بزرگواران داشته اند، تنظیم می کنیم.

وی افزود: دشمنان خدا چه کردند که امام سجاد(ع) آنها را مأیوس کرد؛ همیشه کسانی بودند که دشمنی و مقاومت می کردند؛ این اسلام هراسی و اهل بیت هراسی به معنای عام و پیشوا هراسی در طول تاریخ و از زمانی که پیامبر پرچم عدالت خواهی، حقانیت و توحید را بر افراشته اند، وجود داشته است.  

آیت الله سعیدی با بیان این که این جریان ها همواره مخاطبینی را به خود جذب می‌ کردند، اظهار داشت: قدرت اهل بیت(ع) و انبیاء الهی قدرت کمی نبود و آنها تلاش های زیادی کردند، شاید سؤال کنید تبلیغ دین توسط انبیاء و ائمه اطهار(ع) مثل تبلیغ من و شما نیست که ناقص باشد پس چرا اکثر آنها تبعیت نمی کردند؟ جواب این است که ضعف در خود آنها بود.

وی گفت: چیزی که اکنون به عنوان یک چالش بین اسلام و غرب مطرح است، اصطلاحی جدید است؛ اما اصل این چالش از ابتدای تاریخ اسلام بوده و در زمان های مختلف شکل های مختلفی داشته است اما اهل بیت(ع) متناسب با آن همان زمان موضع می گرفتند.

وی افزود: این کنگره ها که برای تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت(ع) برگزار می شود، باید تمام ابعاد وجود آن بزرگواران مورد توجه واقع شود؛ برخی از آنها نشستنی نیست و نیاز به حرکت و اقدام دارد.

آیت الله سعیدی با بیان این که شروع حرکت علمی اسلام ناب و ترویج آن در زمان امام سجاد(ع) شروع شد، اظهار داشت: این حرکت در زمان امام باقر(ع) به اوج خود رسید و امام صادق(ع) این را به عنوان یکی از رهاوردهای این صحیفه مبارکه و حرکت حضرت زین العابدین(ع) مد نظر داشت.

وی گفت: باید تلاش کنیم و معارف کلام اهل بیت(ع) را به مردم معرفی کنیم و اگر تا کنون از اهل بیت(ع) در عرصه های مختلف تبعیت نمی شود، بخشی به عهده کسانی است که می توانند اقدماتی را انجام دهند که حرکت نکردند؛ باید از درون صحیفه سجادیه و رفتار اهل بیت(ع) بخش های ناپیدای امام سجاد(ع) را استخراج و بیان کنیم./822/پ202/ق

ارسال نظرات