۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۶۶۷۸۶۹

تا ساحل آرامش؛گام های موفقیت در زندگی مشترک

تا ساحل آرامش؛گام های موفقیت در زندگی مشترک
انتشارات فطرت کتاب تا ساحل آرامش(جلد1) را که نوشته محسن عباسی بوده به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، وقت آن رسیده است که زنگ خطر را بشنویم. حتی اگر همه فریاد بزنیم، بازهم صدای خطر به گوش می رسد. صدا بلندتر از آن است که در فریادهای ما گم شود. - برای اینکه صدای خطر را بهتر بشنویم، باید از خود بپرسیم چرا از هر چهار ازدواج، یک ازدواج به طلاق می انجامد؟ چرا مهم ترین دلیل طلاق، عدم تفاهم میان زن و شوهر دانسته می شود ؟ چند زوج جوان را سراغ داریم که قبل از آغاز زندگی مشترک، قواعد آن را آموخته اند ؟ آیا ما به این باور رسیده ایم که زندگی مشترک قواعدی دارد؟ این کتاب به دنبال آن است که قواعد یک زندگی مشترک سالم و سازنده را به صورت گام به گام و کاربردی به زوج های جوان آموزش دهد؛ کتابی عمومی که در عین سادگی و روانی، سرشار از مطالب عمیق و مستند به معارف دینی است.

انتشارات فطرت کتاب تا ساحل آرامش(جلد1) را که نوشته محسن عباسی بوده به چاپ رسانده است.

ساختار مطالب

کتاب دربردارنده یک درآمد، یک پیشگام و ۱۰ گام از گام های زندگی مشترک است. در پیشگام، نویسنده به اهمیت یادگیری قواعد زندگی مشترک اشاره کرده و معیار اصلی خوب بودن یک خانواده را، ارزشمندی در پیشگاه الهی معرفی کرده است. در گام اول و دوم توضیح داده شده که زوج های جوان، پیش از هر چیز باید هدف از زندگی مشترک را برای خود مشخص کنند و بدانند که این هدف، همسو با فلسفه آفرینش آنهاست. در گام سوم، نویسنده ضمن تأکید بر اینکه باید معیار ثابتی برای فعالیت های مشترک در زندگی تعیین شود، «رضایت خدا» را تنها معیار مناسب برای این منظور معرفی کرده است.

در گام چهارم به خوانندگان توصیه شده که طعم معنویت را در زندگی مشترک زنده نگه دارند. گام پنجم کتاب بیان کننده این مطلب است که یکی از مهم ترین دلایل ایجاد تعارض ها و اختلاف ها در زندگی مشترک، خارج شدن از جایگاه خود و قرار گرفتن در جایگاه دیگری دانسته شده است. محتوای گام ششم، توصیه دیگری از سوی نویسنده است: تلاش برای شناخت روحیات و حساسیت های زن و شوهر دردو جنبه عمومی و شخصی. در گام هفتم نیز نویسنده از همسران خواسته است همان طور که دوست دارند با آنها برخورد همسر خود برخورد کنند و در گام بعد، همسران به شناسایی و اصلاح عیوب خودشان توصیه شده اند. در نهمین گام کتاب، بحث انتقاد پیش کشیده شده و از همسران خواسته شده که نخست انتقاد پذیر باشند و بعد عیب های یکدیگر را بیان کنند. آخرین گام کتاب به موضوع محبت و جایگاه آن در زندگی مشترک پرداخته است.

ویژگی های اثر

این اثر چهار نقطه قوت دارد. مهم ترین ویژگی این کتاب، نگاه زیبا و متفاوت نویسنده آن به مسائل زندگی زناشویی است؛ نگاهی که عمق و لطافت خود را وامدار بهره مندی نویسنده از سرچشمه گوارای منابع وحیانی است. به این ترتیب، برای | بخش های مختلف کتاب، شواهدی از آیات قرآن کریم و روایت های اهل بیت عل آورده شده است که این خود ویژگی دوم کتاب به شمار می رود. عملیاتی و کاربردی بودن همه مباحث مطرح شده در کتاب، سومین نقطه قوت آن است و سادگی و روانی قلم، آخرین چیزی است که باید گفته شود.

بهره ها و نیازمندی های تربیتی

نویسنده در این کتاب به دنبال یاددادن قاعده های زندگی مشترک به همسران است؛ هرچند ادعای موفقیت کامل در این زمینه را ندارد. یکی از نکاتی که در نگارش این گام ها در نظر گرفته شده، مبتنی بودن مطالب بر معارف دینی است. باور قلبی نویسنده که در نگارش این کتاب نیز جلوه گر شده این است که اگر کسی به آنچه در دین آمده عمل کند، در زندگی خود به بن بست نخواهد رسید.

جمع بندی

این کتاب دربردارنده ده گام برای یک زندگی مشترک سالم و سازنده است و گام های بعدی در جلد دوم و سوم این کتاب آورده شده است. به این ترتیب، برای آشنایی کامل با این گام ها، لازم است دو جلد بعدی نیز مطالعه شوند.

انتشارات فطرت کتاب «تا ساحل آرامش(جلد1)» را در قطع رقعی و 125 صفحه به چاپ رسانده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به انتشارات فطرت به آدرس: آدرس قم، صندوق پستی:‌ ۳۷۱۳۶۹۵۴۵۳ شماره تماس 09105856311 مراجعه کنند./826/

تا ساحل آرامش؛گام های موفقیت در زندگی مشترک

ارسال نظرات