۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۷۳۸۸۸
همگام با انقلاب؛

دهه فجر دهه بازخوانی کارنامه انقلاب است

دهه فجر دهه بازخوانی کارنامه انقلاب است
لرستان - حجت الاسلام خانی دهه فجر را دهه بازخوانی کارنامه انقلاب عنوان کرد و گفت: در سایه بازخوانی دستاوردهای انقلاب کارکرد و ماهیت انقلاب برای نسل جوان تبیین شود.

حجت الاسلام محمد یوسف خانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامیداشت دهه فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران بیان داشت: ولادت حضرت زهرا(س) و تقارن این میلاد مبارک با ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب به یکی از ویژگی های اساسی و بنیادین نهضت امام خمینی(ره) نسبت به سایر انقلاب های جهان یعنی معنویت گرایی وعقلانیت است.

امام جمعه دلفان به بیان ماهیت و تعریف انقلاب پرداخت و افزود: انقلاب ما نتیجه اعمال ولایت و تحقق ولایت و در نتیجه تجلی ولایت بود که بعد از ۱۴ قرن در امتداد حکومت الهی و نبوی اسلام محقق شد.

وی به تاریخ ۴۲ ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و عنوان داشت: در کنار نیت و تلاش شوم بیگانگان درلیبرالیزه کردن هویب انقلاب توسط رسانه از همان ابتدا تاکنون موتور محرک انقلاب روز به روز پویاتر و متعالی تر و برای آزادی خواهان دنیا به عنوان یک الگوی جهانی مطرح شده است.

حجت الاسلام خانی به بیان جایگاه انقلاب در تمام ابعاد و معادلات جهانی پرداخت و عنوان داشت:  دهه مبارک فجر دهه اعجاز قرآن و نعمت انقلاب به عنوان موهبت الهی بر تمام آزادی بخشان جهان است.

وی ادامه داد: دهه فجر دهه شکرانه و بازخوانی کارکرد و کارنامه انقلاب با استناد به منابع بین‌المللى نظیر داده‌هاى اطلاعاتى سازمان ملل، بانك جهانى؛ دفتر برنامه توسعه ملل متحد و دیگر مراجع آمارى جهانى است.

امام جمعه دلفان به جایگاه خدمت در ظرفیت نظام اشاره کرد و گفت: میز خدمت به ملت انقلابی میز اخلاق و تکریم به ارباب رجوع و ارزش و تحول آفرینی است، خدمت به مردم عبادت محض بوده و آرمان های نظام را باید درسیره خدمت گذاری محقق ساخت./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات