۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۸۰۳۲۴

تحلیل هفته

تحلیل هفته
تحلیل شرایط موجود کار راحتی است فقط نیازمند کمی تأمل است؛ نباید با وعده‌های پوچ اصلاح طلبان فریب خورده و دوباره پاییزی خزان را برای کشور خود رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی اولین تحلیل هفته که از سوی سرویس سیاسی خبرگزاری رسا منتشر شد (برای دیدن این خبر اینجا کلیک کنید)، رفتار انتخاباتی سید حسن مصطفوی مورد تحلیل قرار گرفت. طبق آن تحلیل سید حسن با انتشار این خبر که رهبری او را از ورود به انتخابات منع کرده به دنبال خرید محبوبیت افراد ولایی برای خود بود و می‌خواست از ارتباط نزدیک خود با رهبری گزارش کند.

در صورتی که رهبر معظم انقلاب دو روز قبل تأکید فرمودند: «بنده البتّه در مورد انتخاب اشخاص هیچ دخالتی نمیکنم. در دوره‌های گذشته کسانی که میخواستند نامزد بشوند می‌آمدند مثلاً از من میپرسیدند که «شما موافقید؟»، من میگفتم من نه موافقم، نه مخالفم. در دوره‌های گذشته این جور بود؛ هر کس از من سؤال میکرد که «آیا من وارد میدان انتخابات بشوم یا نه؟»، من در جواب میگفتم که من نه موافقم، نه مخالفم؛ یعنی نظر ندارم. امسال گفتم من همین را هم نمیگویم؛ اگر کسی پرسید که «شما موافقید؟»، همین را هم که «من نه موافقم، نه مخالفم» نخواهم گفت.»

 

پیرمردهای پرحاشیه انتخابات / تحلیل حضور احمدی نژاد و علی مطهری

 

واکنش معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به اظهارات سید حسن خمینی

خط انحراف احمدی‌نژاد

اسفندیار رحیم‌مشایی، از معتقدین به مکتب ایرانی در ۱۳ مرداد ۸۹، در مراسم اختتامیه همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌گوید: «مکتب اسلام دریافت‌های متنوعی از آن وجود دارد... دریافت ناب از حقیقت ایمان و وحقیقت توحید وحقیقت اسلام مکتب ایران است. باید از این پس ما مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم.» احمدی‌نژاد در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش با تأکید بر این نگاه گفت: «یکی از ویژگی‌های کسانی که وارد نظام آموزش و پرورش می‌شوند، عشق به ایران زمین است» و جالب توجه است که یکی از شعارهای احمدی‌نژاد در این انتخابات که پس از ثبت‌نام در انتخابات در وزارت کشور انجام داد این بود «اینجانب فرزند ملت ایرانم و با نظر و حمایت مردم، دولتی ایرانی تشکیل خواهم داد».

همچنین وی در پایان عریضه‌اش در وزارت کشور تلویحا اشاره می‌کند که اگر رد صلاحیت شدم و مردم به خیابان‌ها آمدند، حق قانونی‌شان است و نباید به آنها برچسب اشرار زد و با آنان به مقابله پرداخت. احمدی‌نژاد می‌گوید: «در صورت رد صلاحیت و در نتیجه عدم دخالت در انتخابات، با اجتماع اعتراضی و یا اعمال خشونت موافق نیستم. همه باید مراقبت کنند که عناصر فاسد رخنه کرده در نهادهای امنیتی با ایجاد خشونت، مردم را متهم نکنند، راه را بر برخورد با آنان باز ننمایند و زمینه تضییع حقوق مردم را فراهم نکنند.»

از دیگر انحراف‌های محمود احمدی نژاد می‌توان به گفت‌وگوی او با مجله «بهار جاودانه» اشاره کرد که با صراحت مقابل علما موضع گیری می‌کند و شدیدا حوزه علمیه و روحانیت را مورد هجمه قرار می‌دهد که: «ما اصلا حکومت دینی نداریم. این واژه ای غلط و من درآوردی است. دین برای رهایی انسان آمده است، نه برای حاکمیت بر انسان. دین که نیامده خودش را غلبه دهد».

 

پیرمردهای پرحاشیه انتخابات / تحلیل حضور احمدی نژاد و علی مطهری

 

بنابر اذعان افراد مورد اطمینان و انقلابی، پس از حکم حکومتی رهبری مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد رحیم مشایی را معاون اول خود قرار ندهد، خط فکری محمود احمدی‌نژاد از رهبری بسیار فاصله گرفت به قدری که اکنون نظام ولایت فقیه را قبول ندارد و زیر سؤال می‌برد؛ ولی باید در نظر داشت که او مواضع خود را هیچگاه عیان اعلام نمی‌کند.

این نکته نیز نباید مغفول بماند که در سال 92 سخنانی پشت سر احمدی‌نژاد، اسفندیار رحیم مشایی و بقایی مطرح بود که از ارتباط این گروه با فرقه‌های ضاله خبر می‌داد؛ ورد زبان مردم است که احمدی‌نژاد از دعوی منجی بودن ملت ایران به اعای منجی بودن جهان برسد! باید دید چه خواهد شد...

تعیین و تکلیف برای مراجع تقلید!

علی مطهری نیز صبح امروز پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «حجاب و پوشش اسلامی هم اجباری نیست و مردم از روی انتخاب و با اعتقاد رعایت می کنند. عده ای هستند که به طور نسبی رعایت می‌کنند و ممکن است پوشش کامل نداشته باشند و نباید به این مسائل دامن زد».

وی همچنین در ادامه برای مراجع نیز تعیین تکلیف کرده و گفت: «هیچ مرجع تقلیدی نمی‌تواند بگوید دوچرخه سواری بانوان ممنوع است کسی که پوشش خود را رعایت می‌کند ممنوعیتی برای انجام این کار نباید داشته باشد و بی‌جهت مسائل زنان را بزرگ نکنیم».

در سال 96 از بین 1636 نفری که ثبت‌نام کردند فقط 6 نفر تأیید صلاحیت شدند و این خبر دستاویزی برای حمله به شورای نگهبان شد؛ درصورتی که به علت عیان نبودن ملاک‌های شورای نگهبان برای وزارت کشور و ثبت‌نام کنندگان هرکسی که به این ستاد می‌آمد را ثبت‌نام می‌کردند و همین امر باعث می‌شد عده‌ای انتخابات را  به تمسخر بگیرند.

 

آ // پیرمردهای پرحاشیه انتخابات / تحلیل حضور احمدی نژاد و علی مطهری

 

نفس‌های آخرشان است اگر...

اکنون که شورای نگهبان مصوبه خود را به وزارت کشور ابلاغ کرده، اصلاح‌طلبان و در رأس آنها حسن روحانی به مخالفت با آن پرداختند و خاطرنشان کردند قانون‌گذاری حق مجلس است؛ درصورتی که هنوز نمی‌دانند این مصوبه، قانون گذاری نیست و البته که قانون اساسی دست شورای محترم نگهبان را برای وضع چارچوب انتخاباتی باز گذاشته است و به لازم‌الاجرا بودن آن مصوبات تأکید شده است.

این مسأله را می‌توان مشتی نمونه خروار بی‌قانونی اصلاح‌طلبان دانست که به هر بهانه‌ای در صور دشمنان می‌دمند، شورای نگهبان را متهم می‌کنند، انتخابات را تحریم و جهت دهی شده می‌خوانند و خلاصه از هیچ دستاویزی برای زیر سؤال بردن انقلاب نمی‌گذرند. شاید این وضعیت را بتوان مصداق بارز ضرب المثل «الغریق، یتشبث بکل حشیش» دانست و امیدوار بود که غرب‌گرایان داخلی در حال احتضار هستند؛ اگر جبهه انقلاب متحد باشد.

با ما همراه باشید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
خخخ
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۷
آیا استفاده از نماد شطرنج در یک رسانه خوزوی صحیح است؟ فتدبر
0
1
خدا پرست
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
اون آرم یه نشریه هستش
همکار
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
قحطی بود حتما باید از این آرم یه نشریه استفاده میکردین؟!!!
حسین آشتیانی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
حاجی
احمدی نژاد متاسفانه مردم دار هست و مردمی جلوه میکنه و شناختش برای مردم سخته
1
0
راهی کوی دوست
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
جبهه انقلاب به یاری خداوند این دوره پیروز است...
این دوره مهر پایانی است بر تفکرات آن مغروق
0
0
سیده
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
باسلام و تشکر
مطالب خوبی رو منتشر میکنید و به خوبی جواب شبهات روز رو میدید
خیلی از شما ممنونم
0
0