۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۸۷۰۸۰
حجت‌الاسلام ادیب یزدی:

پویش نذر تلاوت آغاز گامی برای خروج قرآن از مهجوریت است

پویش نذر تلاوت آغاز گامی برای خروج قرآن از مهجوریت است
راه‌اندازی پویش نذر تلاوت یکی از شیرین‌ترین و جداب‌ترین خبر‌هایی است که من شنیده‌ام و این آغاز راهی برای خروج قرآن از مهجوریت است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پویش نذر تلاوت این روزها جایگاه ویژه‌ای بین اهالی قرآن پیدا کرده و قاریان قرآن با حضور در مجالس عزای سرور و سالار شهیدان برای تلاوت کلام‌الله مجید داوطلب می‌شوند.

این پویش به همت حسینیه صاحب الزمانی (عج) راه‌اندازی شد و بسیاری از بزرگان از جمله حجج اسلام حسین انصاریان و ادیب یزدی از آن حمایت کردند.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی پیرامون پویش نذر تلاوت در گفت و گویی گفت: این قضیه نذر تلاوت که در مجالس امام حسین (ع) قاریان قرآن راه انداخته و طی آن نذر می‌کنند تا در مجالس اباعبدالله الحسین (ع) قرآن بخوانند، یکی از شیرین‌ترین و جداب‌ترین خبر‌هایی است که من شنیده‌ام چرا که تلاوت در مجلس سید‌الشهدا یعنی در مجلس قرآن، قرآن خوانده شود.

وی ادامه داد: این کار یعنی در مجلس قرآن، قرآن خوانده می‌شود. اهل بیت (ع) و سالار شهیدان مصداق عملی همه آیات قرآن هستند، «علی مع القرآن و القرآن مع علی».

این سخنران مذهبی با اشاره به رابطه امام حسین (ع) با قرآن گفت: ارتباط امام حسین با قرآن ارتباط تنگاتنگی است، رأس امام بر سر نی در ۱۹ موضوع قرآن خواند، آیا اشاعه قرآن از این بالاتر؟ اتفاقاً آیاتی که راس مبارک می‌خوانده مرتبط با شهادت ایشان و شرح بیان حالات ابا عبدالله چه قبل از شهادت، چه حین شهادت و چه بعد از شهادت بوده است.

ادیب یزدی تلاوت قرآن در مجالس عزای امام حسین (ع) را امری پسندیده دانست و گفت: در مجلس امام حسین (ع) قرآن خواندن یعنی قرآن را در موضع خودش قرار دادن و در مجلس قرآن، قرآن خواندن. آیا قرآن شرفی بالاتر از این دارد که در مجلس قرآن، قرآن خوانده شود؟

وی با تقدیر از راه‌اندازی این پویش گفت: من نمی‌دانم با چه زبانی از دست اندرکاران این برنامه تشکر کنم که نذر تلاوت کردند و این برنامه جالب و جاذب را طراحی کزدند و امیدواریم این راه ادامه پیدا کند تا قرآن از مهجوریت خارج شود. و هر جا نام ابی‌عبدالله است آیات قرآن هم تشعشع پیدا کند و قلوب شیفتگان امام حسین (ع) را به خود جلب کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
مهم‌ترین کارکرد و نتیجه دودهه "آسیب‌شناسی هیات" توسط نهادهای فرهنگی، "شناخت هیات بعنوان آسیب" (همون آسیب-شناسی هیات!) توسط دستگاه‌های غیرفرهنگی و عموم مردم است. یعنی خیلی هنر می‌خواهد که بتونی این همه ظرفیت و استعداد بومیِ خودجوش خوداتکای فرهنگ‌ساز را بعنوان تهدید و آسیب جا بزنی
0
0