۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۰۲۰۳۷
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

معیار هویت طلبگی، عالم دین بودن است

معیار هویت طلبگی، عالم دین بودن است
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت: معیار هویت طلبگی، عالم دین بودن است و حوزه های علمیه کانون تربیت عالم دین است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب حوزه های علمیه در دیدار با گروه های جهادی استان البرز اشاره به معیار هویت طلبگی گفت: معیار هویت طلبگی، عالم دین بودن است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خروجی حوزه های علمیه را تربیت عالم دینی دانست و گفت: حوزه های علمیه و مدارس علمیه کانون تربیت عالم دین است و کار ویژه طلبگی کاری است که در آن تحصیلات تخصصی شرط باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری ادامه داد: کاری که نیاز به تحصیلات تخصصی حوزوی ندارد، کار ویژه طلبگی نیست؛ البته این را نمی گوییم که طلاب کار جهادی انجام ندهند؛ بلکه این کارها را برای طلبه واجب می دانم؛ اما نه بأنهم طلبه؛ بلکه بأنهم انسانٌ مومن، کما اینکه خودسازی برای طلبه واجب است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: کار جهادی کردن را هم مثل خودسازی می دانیم و خودسازی کردن، وظیفه طلبگی ما نیست؛ بلکه وظیفه پیش از طلبگی ما است و اگر طلبه هم نبوده باشیم نیز باید خودسازی کنیم؛ بنابراین کار جهادی کردن وظیفه ایمانی ما است و در دیدگاه ما امری واجب است.

وی با اشاره به هویت صنفی طلاب علوم دینی اظهار کرد: در عالم طلبگی تهذیب نفس برای طلاب علوم دینی تأکید بیشتری دارد و کار جهادی بستر تربیتی فوق العاده ای است که کار جهادی در واقع تست ایمان افزاد محسوب می شود.

تعداد بازدید : 6

 

ارسال نظرات