۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۲۸۰۴۳
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا:

مجلس و دولت اقدام خصمانه پارلمان اروپا را بدون جواب نگذارند

مجلس و دولت اقدام خصمانه پارلمان اروپا را بدون جواب نگذارند
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: محدودیت همکاری با پارلمان اروپا و حتی قطع رابطه، شایسته اقدام آنها است و نباید حرکت خصمانه را بدون جواب گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدام خصمانه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: سپاه پاسداران به اذعان همۀ آگاهان دنیا یک گروه ضد تروریستی است که در مقابل داعش ایستاد و آن را زمین گیر کرد.

وی افزود: داعش به تصرف و کشورگشایی و کشتار انسان های بیگناه فکر می کرد و این سپاه پاسداران ایران اسلامی بود که مانع پیشروی داعش و حامیانش در منطقه شد؛ بنابراین سپاه یک نهاد و سازمان ضد تروریستی است و اقدام غرب علیه سپاه و شناختن این نهاد به عنوان یک سازمان تروریستی عملی دارای تناقض بود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری اقدام پارلمان اروپا را محکوم کرد و ابراز داشت: اقدام پارلمان اروپا قطعاً تحت فشار آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است چرا که آمریکا و اسرائیل تروریست پرور هستند و این حرکت از طرف همه آگاهان دنیا محکوم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مجلس و دولت باید حرکت متقابلی را انجام دهند، اظهار کرد: محدودیت همکاری با پارلمان اروپا و حتی قطع رابطه، شایسته اقدام آنها است و نباید حرکت خصمانه را بدون جواب گذاشت.

وی با تاکید بر اقدام دیپلماتیک یادآور شد: در صحنه دیپلماتیک باید روابط و همکاری با پارلمان چنان کاهش یابد که موجب عذرخواهی آنان گردد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حوزویان نیز با بیانیه و تجمعات خود این اقدام را محکوم کردند، تصریح کرد: خطباء جمعه در منابر نماز به این اقدام واکنش نشان داده و عموم حوزویان نیز در دفاع از سپاه قهرمان و مقتدر با صدور بیانیه و تجمعات به حمایت از این نیروی انقلابی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اظهار اینکه محبوبیت سپاه به دلیل مبارزه با تروریسم است، خاطرنشان کرد: اگر پارلمان نشینان اروپا در محبوبیت شهید سلیمانی در بین ایرانیان تعقل می کردند، دست به چنین حرکتی نمی زدند چرا که یکی از عوامل محبوبیت ایشان پرچمداری در مبارزه با داعش و تروریسم بود و اقدام پارلمان اروپا با هیچ منطق انسانی و بشری قابل تطبیق نیست.

ارسال نظرات