۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۷۳۰۵۹۵
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

در حل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی‌ دچار ضعف علمی هستیم

در حل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی‌ دچار ضعف علمی هستیم
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خسروپناه گفت: علی‌رغم تمامی ظرفیت‌هایی که در دانشگاه و مراکز پژوهشی داریم در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دچار ضعف شدید علمی هستیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره علمی شهید چمران که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با بیان اینکه شهید چمران الگوی بسیاری از اساتید کشور است، اظهار داشت: شهید چمران شخصیتی بی‌نظیر است و باید راه این استاد والامقام‌ را برای اساتید جوان تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: شهید چمران علوم انسانی را می‌شناخت و با یک‌ نگاه جامع به مسائل می‌نگریست؛ یکی از ویژگی‌های بارز شهید چمران حل مسئله بود و همگان دیدیم که در لبنان، پاوه و میدان‌های جنگ چه‌ اقداماتی انجام داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز با چالش‌ها و آسیب‌هایی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی هستیم، افزود: امروز اساتید بسیجی باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی مسئله‌شناسی کنند و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها بتوانند مشکلات این حوزه را برطرف کنند.

وی اظهار داشت: علی‌رغم تمامی ظرفیت‌هایی که در دانشگاه و مراکز پژوهشی داریم در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دچار ضعف شدید علمی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه امروز فناوری‌های اجتماعی یکی از راه‌های برطرف کرن آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه از بکارگیری فناور‌های اجتماعی برای حل مشکلات، غافل شدیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه باید در حوزه تولید به حکمرانی تولید توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: نهاد‌های متولی با توجه به اقدامات دشمنان باید با هم‌افزایی به موضوع تولید و مجموعه‌های تولیدی توجه ویژه داشته باشند.

ارسال نظرات