۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۳۴۸۲۷
آیت الله اعرافی:

«منتخب الاثر» کتابی موج آفرین و حرکت ساز است

«منتخب الاثر» کتابی موج آفرین و حرکت ساز است
مدیر حوزه های علمیه کتاب منتخب الاثر آیت الله صافی گلپایگانی را یکی از آثار درخشنده برشمرده و این اثر را مهمترین اثرمهدوی حوزه علمیه در صدسال گذشته دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «مُنتَخبُ الاَثَر فی الامام الثّانی عَشَر(عج)» کتابی روایی به زبان عربی اثر آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی درباره امام دوازدهم امام زمان(عج)است که برگزیده ای از احادیث کتاب‌های شیعه و اهل سنت را در خود جای داده است.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی که در مدرسه عالی دارالشفاء حوزه علمیه قم برگزار شد، کتاب منتخب الاثر را مهمترین اثرمهدوی حوزه قم در یکصدسال گذشته دانست.

مدیر حوزه های علمیه در این همایش اظهار داشت: بدون تردید اگر در حوزه حدیثی و کلامی بخواهیم یکی از آثار درخشنده را برشماریم، باید به کتاب منتخب الاثر آیت الله صافی گلپایگانی اشاره کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به این که آثار مهدوی بسیار است؛ اما کتابی که بتواند موج آفرین و حرکت ساز باشد و نظر متفکران بزرگ را به خود جلب کرده و در صدر همه آثار قرار بگیرد ابراز کرد: کتاب منتخب الاثر از آن جمله آثاری است که توانسته است موج آفرین و حرکت ساز باشد و نظر متفکران بزرگ را به خود جلب کند.

مدیر حوزه های علمیه یکی از امتیازهای کتاب منتخب الاثر را «تبویب، تنظیم و مهندسی عالی حدیث» دانست و اظهار داشت: حقیقتا کتاب منتخب الاثر شایسته این است که به عنوان کتاب درسی در مجامع تخصصی حوزوی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: کتاب منتخب الاثر مبتنی بر یک دستگاه و منهج  اجتهادی متمثل در فقه و اصول و کلام و حدیث و رجال و درایه است و آن منهج جامع در این کتاب تجلی کرده است.

آیت الله اعرافی یکی از نقاط مهم کتاب منتخب الاثر را مکتب رجالیِ ممتاز و متمایز آن دانست که تحت تاثیر مکتب رجالی آیت الله صافی گلپایگانی تالیف شده و به جامعه عرضه شده است.

تعداد بازدید : 1
 ویدئو بیانات آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه درباره کتاب منتخب الاثر
ارسال نظرات