۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۳۵۷۷۲
حجت الاسلام مرادی مطرح کرد؛

انعکاس صحیح فعالیت های حوزه در رسانه، عامل جذب جوانان به وادی طلبگی

انعکاس صحیح فعالیت های حوزه در رسانه، عامل جذب جوانان به وادی طلبگی
مدیر مدرسه امام خمینی، جمع میان کارآمدی، فعالیت اجتماعی و انعکاس فعالیت ها در رسانه را خلاصه ی کارهایی دانست که باید یک حوزه برای تبلیغ طلبگی انجام دهد.

حجت الاسلام حسن مرادی استاد حوزه و مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کاهش جمعیت را مهم ترین عامل تعداد ورودی های حوزه و دانشگاه دانست و گفت: متأسفانه اثر کاهش جمعیت به تدریج در حال نمایان شدن است که یکی از این اثرات را در کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه و حوزه های علمیه مشاهده می کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از فعالیت رسانه ای حوزه علمیه، یکی از عوامل کاهش تعداد افراد متقاضی ورود به حوزه را عدم آگاهی مردم از فضای طلبگی ذکر کرد و افزود: در شرایطی که حوزه های علمیه، رسانه ای برای نشان دادن فعالیت های خود نداشته و در پشت درب های بسته اغلب کارهای حوزوی انجام می شود، طبیعتا خانواده ها درک درستی از فعالیت ها و فضای طلبکی ندارند؛ به عبارت دیگر وقتی عرضه ای نباشد تقاضایی هم نخواهد بود.

حجت الاسلام مرادی با بیان فعالیت رسانه ای مدرسه تحت مدیریت خود، از افزایش تعداد متقاضیان طلبگی در این مدرسه خبر داد و بیان داشت: ما برای جذب متقاضی طلبگی تبلیغات خاصی انجام نمی دهیم، تنها کاری که انجام می دهیم این است که فعالیت های طلاب و مدرسه در طول سال  را رسانه ای و منعکس می کنیم و همین باعث جذب جوانان می شود.

در ادامه مدیر مدرسه امام خمینی(ره) کارآمدی و حل مسائل جامعه و مردم را از دیگر عوامل جذب کننده حوزه علمیه دانست.

وی نقش برنامه ریزی دقیق مسئولان حوزه در کارآمدی طلاب را نقشی بی بدیل خواند و اظهار داشت: مسئولان حوزه از بدو ورود طلبه  باید برایش برنامه داشته باشند و بدانند این طلبه برای چه جایگاهی در جامعه پرورش می یابد تا زمانی وارد جامعه می شود بهترین اثرگذاری را داشته باشد که همین کارآمدی طلاب سبب جذب متقاضیان بیشتری خواهد شد.

حجت الاسلام مرادی از برگزاری اردو های فصلی مهارتی برای طلاب جهت آشنایی با مهارت هایی نظیر مدیریت، طب سنتی، تندخوانی، مفاتیح الجنان شناسی، نهج البلاغه شناسی و دیگر چیز هایی که مورد نیاز طلبه است خبر داد و فراگیری این مهارت ها را در راستای کارآمدی بیشتر طلاب در جامعه عنوان کرد.

وی یکی دیگر از فعالیت های این مدرسه علمیه که سبب جذب بالای جوان برای ورود به طلبگی شده را کنش گری اجتماعی طلاب در محله و بحران های اجتماعی ذکر کرد.

مدیر مدرسه امام خمینی، جمع میان کارآمدی، فعالیت اجتماعی و انعکاس فعالیت ها در رسانه را خلاصه ی کارهایی ذکر کرد که باید یک مدرسه برای تبلیغ طلبگی انجام دهد و گفت: حوزه باید در طول سال فعالیت کرده و خودش را از طریق رسانه به مردم معرفی کند تا در روز های پذیرش میوه اش را بچیند.

ارسال نظرات