۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۶۲۵۴۲
مدیراجرایی موکب علی بن باقر:

نیارمند کمک‌های مردمی و خیرین به موکب علی ابن باقر کاشان هستیم

نیارمند کمک‌های مردمی و خیرین به موکب علی ابن باقر کاشان هستیم
اصفهان- محبی زاده به لزوم کمک‌های مردمی و خیرین به موکب علی ابن باقر(ع) کاشان اشاره کرد و گفت: موکب علی ابن باقر(ع) کاشان برای تأمین هزینه اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در کربلا معلی نیاز به ۱۰ میلیارد تومان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد محبی زاده سه شنبه شب در دیدار اعضای شورای موکب علی بن باقر(ع) با نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: موکب علی ابن امام محمد باقر(ع) کاشان یکی از مواکب بزرگ کشور در شهر کربلا است.

وی با اشاره به اینکه موکب علی ابن امام محمد باقر(ع) کاشان ۵ هزار شب خواب ظرفیت دارد، از این موکب به عنوان یکی از مواکب بزرگ کشور در شهر کربلا نام برد و افزود: پذیرایی با سه وعده صبحانه، نهار، شام، میان وعده واسکان، بهداشت و درمان و برنامه‌های فرهنگی از جمله خدمات این موکب به زائران اربعین حسینی است.

محبی زاده فعالیت‌های فرهنگی را از مهمترین اهداف موکب علی ابن باقر (ع) نام برد و افزود: برگزاری ۱۰ شب روضه خوانی، مداحی، برگزاری سه وعده نماز جماعت، برنامه‌های فرهنگی عصرگاهی کرسی تلاوت، قرائت قرآن و اذان زنده، عصر شعر، مداحی و روایتگری از جمله برنامه‌های فرهنگی موکب در ایام اربعین حسینی در کربلا معلی است.

مدیر اجرایی موکب علی ابن باقر(ع) کاشان یادآور شد: موکب علی ابن باقر(ع) کاشان علاوه بر این از امکاناتی همچون دستگاه یخ ساز، آب سرد و یخ، چایخانه، درمانگاه، خدمات درمانی و بهداشتی، لباس شوئی، خیاطی، شارژه موبایل، کفاشی هر آنچه که تصور شود برای زائران اربعین حسینی نیاز است فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه موکب علی ابن امام محمد باقر(ع) کاشان سال گذشته ۶ میلیارد ریال برای زائران اربعین حسینی هزینه کرد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود موکب علی ابن باقر(ع) کاشان امسال ۱۰ میلیارد تومان برای زائران امام حسین(ع) هزینه کند.

مدیر اجرایی موکب علی ابن باقر(ع) کاشان تامین این میزان اعتبار را نیازمند کمک‌های مردمی و مساعدت و همکاری همه جانبه خیرین دانست و ابراز امیدواری کرد خادمان موکب علی ابن باقر(ع) بتوانند خدماتی در شأن زائران اباعبدالله الحسین ارائه کنند.

محبی زاده در ادامه داشتن سعه صدر، اخلاق و اخلاص برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: خادمی که در تراز نوکری اباعبدالله الحسین است در مقابل زائران خسته از راه رسیده باید سعه صدر و آستانه تحمل بالایی داشته باشد.

لازم به ذکر است، موکب علی ابن باقر(ع) کاشان بزرگترین موکب کشور در کربلا معلی با بیش از ۲۵۰ خادم افتخاری مرد و زن، فعالیت خود را از اربعین سال ۹۳ آغاز کرد و تا به امسال طی این ۱۰ سال تنها سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا در اربعین حسینی فعالیت نداشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات