۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۶۴۱۲۹

کربلا یک روز پس از اربعین خلوت شد

کربلا یک روز پس از اربعین خلوت شد
یک روز پس از اربعین حسینی، شهر کربلای معلی خلوت شده است و بسیاری از موکب‌ها به کار خود پایان دادند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، امروز دوشنبه پنجم شهریورماه و درست یک روز پس از اربعین حسینی، شهر کربلای معلی خلوت شده است. «امروز به راحتی توانستم وارد حرم امام حسین(ع) شوم» این را رضا گودرزی از زائرین ایرانی حاضر در کربلا می‌گوید.

حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) با کاهش محسوس زائران همراه شده است چ دیگر زائران برای ورود به حرمین با ازدحام جمعیت روبرو نیستند.

بین الحرمین هم خلوت شده است و مردم به راحتی می‌توانند در گوشه و کنار این فضای معنوی نشسته و یا نماز بخوانند.

«حال امروز کربلا مثل غروب جمعه دلگیر شده است.» این را سیدعلی رمضانی از خادمان موکب سیده رقیه می‌گوید.

البته هنوز در حاشیه بین‌الحرمین زائران بسیاری اتراق کردند و مشغول استراحت هستند.

علی‌رغم اعلام ستاد اربعین که موکب‌های ایرانی تا ۳ روز بعد از اربعین فعال هستند، بسیاری از موکب‌ها امکانات خود را جمع کردند و در حال بازگشت به شهرهای خود هستند. البته در شارع علقمی، شارع العباس، شارع شهدا، حوالی میدان تربیه و ... هنوز موکب‌های عراقی و ایرانی بسیاری هم مشغول خدمت‌رسانی به خصوص توزیع غذا هستند.

در حرم‌های شریف کربلا هم خادمان مشغول جارو زدن و تنظیف اماکن حرم هستند. «با خلوت شدن حرم فرصتی داریم تا جارو بزنیم و حرم را برای حضور زائران و برپایی نماز تمیز کنیم.»  این را ابوفلاح از خادمان حرم سیدالشهداء که به زبان فارسی تسلط خوبی دارد می‌گوید.

در ایام اربعین حسینی بسیاری از موکب‌ها و هیأت‌ها، دسته عزاداری به حرم می‌آوردند که البته در فواصل حضور دسته‌ها هم خادمان جارو می‌زدند.

براساس اعلام عتبه عباسیه امسال بیش از ۲۱ میلیون زائر در اربعین حسینی وارد کربلا شد.

ارسال نظرات