۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۹۰۱۶۶

طرح مطالعاتی حکمت در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ طرح مطالعاتی حکمت با هدف بررسی آثار علامه مطهری در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.
کتاب‌خواني آثار شهيد مطهري
رحیم وظیفه شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طرح مطالعاتی حکمت با هدف بررسی آثار استاد شهید، علامه مرتضی مطهری در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: این طرح به دنبال ترویج فرهنگ مطالعه کتاب‌های پرمحتوای دینی و عقیدتی است که هشتاد درصد برنامه آموزشی حکمت مطهر به صورت غیر حضوری برنامه‌ریزی شده است.

مدیر مؤسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی در ادامه از اجرای طرح جامع قرآن‌آموزی از سوی این مرکز خبر داد و گفت: در همین راستا قرآن‌آموزان در شش ترم، دو مهارت مهم قرآنی را کسب خواهند کرد.

وظیفه شعاع همچنین از برگزاری دوره آموزشی تدبر در سیره معصومین در سه مرحله بررسی ائمه، بررسی مقاطع ائمه، تدبر موضوعی ائمه اطهار خبر داد و خاطر‌نشان کرد: این طرح با هدف آشنایی عموم اقشار جامعه با سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت و تطبیق آیات مختلف قرآن با زمان، مکان و پیشامدهای زندگی روزمره اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که هم اکنون 25 کلاس تخصصی تدبر در قرآن برگزار شده است، ادامه داد: این دوره آموزشی در چهار مرحله تدبر سوره‌ای، تدبر بین سوره‌ای، تدبر موضوعی در داخل سوره و تدبر در کل قران کریم برگزار می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات