۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۰۱۱

مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا در بیوت مراجع تقلید برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) با حضور علما و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر مراجع تقلید برگزار می‌شود.
فاطميه



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرارسیدن ایام حزن و اندوه فاطمیه، مراسم عزاداری و سوگواری با حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، مراسم سوگواری و مرثیه خوانی حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور شخصیت های حوزوی، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، جعفر سبحانی، سیدموسی شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید و همچنین سایر علما در قم برگزار ‌می شود.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی نیز با توجه به ایام فاطمیه و تعطیلی دروس حوزه و در پی دعوت علما، نماینده ولی فقیه، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم استان خراسان شمالی از روز پنج شنبه این هفته عازم این استان می شود و به مدت پنج روز میهمان مردم این استان خواهد بود و با علما، روحانیان، مدیران، خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم این خطه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

گفتنی است، مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) از روز یکشنبه، 28 فروردین ماه برابر با 13 جمادی الاولی به مدت سه روز با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع برگزار خواهد شد. در این مراسم ها روحانیان به تبیین فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره(س) و مداحان نیز به مرثیه‌ و روضه خوانی و ذکر مصائب آن بانوی گرامی خواهند پرداخت.

دروس مراجع تقلید و علما در ایام فاطمیه از روز یک شنبه 28 فروردین ماه تا روز چهارشنبه به مدت سه روز تعطیل خواهد بود و از روز چهارشنبه هفته آینده از سر گرفته می شود.
 
گفتنی است مراسم سوگواری و عزاداری دهه فاطمیه در حرم کریمه اهل بیت، مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن متبرکه نیز با حضور اقشار مختف مردم برگزار می شود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات