۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۶۹۰
مسؤول حوزه علمیه باقرالعلوم بنگلور هند:

رونق تازه حوزه‌های علمیه هندوستان مرهون انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه باقرالعلوم‌(ع) شهر بنگلور هندوستان گفت: حوزه‌های علمیه هندوستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رونق تازه‌ای پیدا کرده است.
حجت‌الاسلام سيدعديل رضا عابدي مسئول حوزه علميه باقر العلوم بنگلور حجت‌الاسلام سيدعديل رضا عابدي مسئول حوزه علميه باقر العلوم بنگلور


حجت‌الاسلام سیدعدیل رضا عابدی، مسؤول حوزه علمیه امام باقر‌(ع) شهر بنگلور هندوستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با ارائه گزارشی از برنامه‌های این حوزه علمیه، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه هندوستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رونق تازه‌ای پیدا کرده است.

وی افزود: پس از تأسیس دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دهلی نو، حوزه‌های علمیه پیشرفت چشمگیری داشته و همچنین ارتباط آن با حوزه علمیه قم تنگاتنگ و مستحکم شده است.

حجت‌الاسلام عابدی با بیان این‌که حوزه علمیه باقرالعلوم‌(ع) با همکاری دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم خیّر منطقه در سال 1996 تأسیس شد، گفت: حوزه علمیه باقرالعلوم‌(ع) بیرون از شهر بنگلور در یک هکتار زمین و سه طبقه واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظام تحصیلی حوزه علمیه باقرالعلوم‌(ع) مطابق نظام آموزشی حوزه علمیه قم است که به سبک جدید یعنی نظام واحدی و در دوره‌های تمهیدی، کاردانی و کارشناسی تدریس می‌شود.

مسؤول حوزه علمیه باقرالعلوم‌(ع) با بیان این‌که سال گذشته ده نفر از طلاب این حوزه فارغ‌التحصیل شدند و پس از امتحاناتی که از سوی هیأت جامعةالمصطفی برگزار شد، به حوزه علمیه قم اعزام شدند، افزود: در تلاشیم تا تعداد بیشتری از طلاب پس از فارغ‌التحصیلی به حوزه علمیه قم اعزام شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقاط قوت و نقاط ضعف حوزه علمیه باقرالعلوم‌(ع) شهر بنگلور اشاره کرد و گفت: واقع شدن در محیطی دینی و مذهبی، فضای آموزشی، کتاب‌های درسی و آب و هوای مناسب از نقاط قوت این حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام عابدی با بیان این‌که برنامه‌های مذهبی و فرهنگی متنوعی در این حوزه برگزار می‌شود، اظهار داشت: طلاب این حوزه می‌توانند همراه با علوم حوزوی در دوره‌های کلاسیک نیز ادامه تحصیل داده و با علوم روز آشنا شوند.

وی همچنین به نقاط ضعف حوزه علمیه باقرالعلوم‌(ع) شهر بنگلور هندوستان اشاره کرد و نبود امکانات تکنولوژیکی همچون کامپیوتر و اینترنت را از آن جمله برشمرد، البته گفت: در تلاشیم پس از تکمیل دروس حوزوی، طلاب را برای فراگیری دوره‌های کوتاه‌مدت این علوم، به شهر بنگلور اعزام کنیم.

این استاد حوزه با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه علمیه باقرالعلوم‌(ع)، گفت: از جمله برنامه‌های فرهنگی این حوزه، برگزاری مراسم فرهنگی مطابق با برخی روزهای مهم کشور مانند روز آزادی و روز جمهوری هند برای آشنایی هرچه بیشتر طلاب با فرهنگ کشور خود است.

وی با بیان این‌که برگزاری برنامه‌های ویژه در ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین‌(ع) از دیگر برنامه‌های فرهنگی این حوزه است، از برگزاری مراسمی مطابق با مناسبات تقویمی جمهوری اسلامی ایران مانند روز مادر و روز پرستار در این حوزه علمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام عابدی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باقرالعلوم‌(ع) شهر بنگلور همه ساله روز پیروزی جمهوری اسلامی ایران را جشن می‌گیرد و در در سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) نیز برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های سیاسی و اجتماعی این حوزه علمیه، اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و راهپیمایی در حمایت از مردم مظلوم بحرین از جمله برنامه‌های سیاسی و اجتماعی حوزه علمیه باقرالعلوم‌(ع) شهر بنگلور هندوستان است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات