۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۷۸۳
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی:

هدایت‌گری در مسیر حقیقی انتظار رسالت‌ اصلی روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌ علمیه خوهران آذربایجان غربی‌ گفت: هدایت در مسیر حقیقی انتظار، تبیین صحیح معارف فرهنگ مهدوی و آثار و برکات آن رسالت اصلی روحانیون است.
مبلغان
حجت الاسلام محمدرضا غنی زاده، مدیر استانی حوزه های علمیه خوهران آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، گسترش عدالت، رسیدن علم به درجه کمال خود و تجلی کرامات اصیل انسانی را از مهم‌ترین شاخصه‌های جامعه ایده آل مهدوی عنوان و خاطرنشان کرد: از دیگر وی‍ژگی های مطرح در حکومت مهدوی برقراری عدالت در تمامی عرصه های اجتماعی، اقتصادی، روابط و مناسبات داخلی و بین المللی است.

این مقام مسؤول در ادامه تجلی یافتن کرامت‌ها و آرمان‌های والای انسانی را از مؤلفه‌های بارز جامعه ایده آل مهدوی عنوان کرد و افزود: در پرتو استقرار حکومت عدالت محور و عدل گستر انسان جایگاه حقیقی خود را درخواهد یافت.

حجت الاسلام غنی زاده اظهار داشت: آسیب جدی که در حال حاضر متوجه فرهنگ مهدویت است وجود انحرافات و خرافه پراکنی‌ها از سوی دشمنان و مدعیان دروغین مهدویت است.

وی تصریح کرد: شبهات و انحرافات ایجاد شده در موضوع مهدویت همه با هدف مخدوش ساختن اذهان عمومی و دورساختن افراد از بسترسازی برای ظهور منجی موعود است و جریان های اخیر همچون وهابی و بهایت نیز با همین اهداف از سوی استکبار جهانی در برابر معارف اصیل اسلامی قد علم کرده اند.

وی رسالت کنونی منتظران حقیقی برای ایجاد جامعه ایده آل منتظر حضرت مهدی‌(عج) را انجام صحیح واجبات دینی، تلاش برای اصلاح جامعه و مهم‌تر از همه، دعا بری فرج حضرت مهدی‌(عج) اعلام کرد.

مدیر استانی حوزه‌ علمیه خوهران آذربایجان غربی، درباره رسالت حوزه‌های علمیه در فراهم‌سازی زمینه‌های ظهور، حوزه‌های علمیه را خط مقدم مبارزه با انحرافات مهدوی عنوان و اضافه کرد: از زمانی که پایه‌های اولین مدارس حوزوی از سوی امام صادق(ع) دایر شد، فضلا و طلاب در ترویج، تعمیق و اشاعه مفاهیم و مضامین والای دینی و اسلامی پیشگام بودند.

حجت الاسلام غنی زاده، هدایت در مسیر حقیقی انتظار، تبیین صحیح معارف فرهنگ مهدوی و آثار و برکات آن را از‌ رسالت روحانیون عنوان و خاطرنشان کرد: تجربه و تاریخ به تکرار نشان داده است که هر جا که روحانیون از رسالت اصلی خود که همانا آگاهی بخشی دینی است غفلت کرده اند، ضربه های جبران ناپذیری به پیکره جریان‌های اسلامی وارد شده است./936/ت302/س
ارسال نظرات