۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۸۹۹
فردا با حضور مدیران حوزوی صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از حوزه علمیه خواهران مشگین شهر

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی(عج) حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل افتتاح خواهد شد.
حوزه علميه
حجت الاسلام عبدالله بیدار، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان مشگین شهر فردا همزمان با میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور ائمه جمعه و مدیران حوزوی استان همراه خواهد بود، ادامه داد: در نخستین سال فعالیت این مدرسه علمیه 30 طلبه خواهر پذیرش می شود که امید است با توجه به استقبال خوب علاقه مندان در سال های آینده شاهد افزایش ظرفیت پذیرش در این مرکز باشیم.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران اردبیل با بیان اینکه مشگین شهر همواره در طول تاریخ شهری عالم پرور و ولایت مدار بوده است، خاطر‌نشان کرد: مرحوم ‌آیت الله مشکینی افتخاری برای مردم این دیار محسوب می شود که نشان از ظرفیت بالای این منطقه برای پرورش طلاب مستعد و نخبه دارد.

حجت الاسلام بیدار در ادامه از پایان پروژه احداث مدرسه علمیه خواهران حضرت ولیعصر(عج) شهرستان گرمی تا پایان فصل تابستان خبر داد و گفت: با اتمام پروژه، اولین ورودی های مدرسه علمیه گرمی از مهر ماه امسال مشغول تحصیل خواهند شد.

وی با بیان این‌که پروژه احداث مدارس علمیه خواهران شهرهای پارس آباد و خلخال نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد، اظهار داشت: هم اکنون زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع برای هر کدام از این مدارس در نظر گرفته شده که با تامین اعتبار لازم مراحل احداث پروژه آغاز خواهد شد.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه خواهران اردبیل توسعه مدارس علوم دینی خواهران در این استان را جزء مهم‌ترین اولویت‌های کاری این مرکز دانست و گفت: هم اکنون حوزه علمیه الزهرا(س) شهرک سبلان، هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه خواهران استان اردبیل در حال احداث است.

حجت الاسلام بیدار ادامه داد: این مرکز بزرگ علوم اسلامی در مساحتی بیش از‌ 8 هزار و 300 مترمربع در سه طبقه احداث می‌شود که فاز نخست پروژه تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: بنا بر تعهد مهندسان پروژه و در صورت تأمین به موقع اعتبارات، کل پروژه تا پایان سال 1391 به پایان می‌رسد که با تحقق این مسأله شاهد تحولی محسوس در آموزش علوم دینی در شهر دارالولایه اردبیل خواهیم بود./935/پ202/س
ارسال نظرات