۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۴۵۶۱

سومین طرح همگام با قرآن در خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین طرح همگام با قرآن در مدارس آموزش و پرورش خوزستان با سخنرانی آیت الله حیدری در اهواز برگزار شد.
بين الحرمين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،سومین طرح همگام با قرآن در مدارس آموزش و پرورش خوزستان، روز گذشته با سخنرانی آیت الله حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری و شرکت بیش از پانصد نفر از مدیران مدارس راهنمایی در مجتمع امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این طرح مبنی بر خواندن قرآن به مدت سه دقیقه در آغاز کلاس های درسی و با هدف تقویت انس با قرآن، تقویت روان خوانی دانش آموزان، ارتقاء توانایی درک مفاهیم قرآن و بهره گیری از آیات قرآن کریم در زندگی و گفتگوهای روزانه برای سومین سال متوالی در حال اجرا می باشد.

آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این که « یا بنی علیک بتلاوه القرآن و العمل بآیاته فانه درجات الجنه علی حسب آیات القرآن ... »، گفت: خواندن قرآن کریم کافی نیست و باید علاوه بر تلاوت عمل کردن به آن را بیاموزیم چرا که درجات بهشت بر اساس آیات قرآن است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به باطن قرآن مجید، خاطر نشان ساخت: بنا به حدیثی هیچ حرفی از قرآن نیست مگر اینکه دارای هفتاد هزار معنا باشد که این نشان از کثرت بعد باطنی معنای حرف های قرآنی است.

استاد برجسته حوزه علمیه اهواز در بخش پایانی سخنان خود از تمامی دست اندرکاران طرح همگام با قرآن به ویژه آقای فلاح، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان خوزستان تشکر و وقدردانی کرد.

طرح همگام با قرآن در 1800 مدرسه راهنمایی اجرا می شود

عبدالرحمن فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، در این مراسم با بیان این که طرح همگام با قرآن در 1800 مدرسه راهنمایی استان خوزستان اجرا خواهد شد، بیان داشت: این طرح در بیش از 10 شهرستان استان برگزار می شود.

این مقام مسؤول با تأکید بر ساماندهی سومین طرح همگام با قرآن از ماه ها پیش، ابراز داشت: در تابستان گذشته حدود پنج هزار معلم برای این طرح شناسایی شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان به نقش مدیران مدارس آموزش و پرورش در پیشبرد مناسب طرح همگام با قرآن اشاره کرد و افزود: مدیران مدارس راهنمایی تحصیلی باید با نگاه معنوی این طرح را در مدارس اجرا کنند./9463/پ202/ص
ارسال نظرات