۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۹۴۲
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی:

وقف مهم‌‌ترین دلیل تمدن‌سازی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: وقف مهم‌ترین دلیل تمدن سازی اسلام است؛ چون اگر موقوفات نبود اسلام نمی توانست حضور تمدن‌سازی داشته باشد.
وقفبه گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد در مراسم اختتامیه سومین دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با بیان این مطلب اظهار داشت:از جمله کمبودهای ترویج فرهنگ وقف و زیارت بقاع متبرکه کم‌توجهی به داستان‌های معتبر حول محور وقف و امام‌زادگان در ایران است و تاریخ‌دانان بر این عقیده هستند که دوره تمدن‌سازی اسلام با پشتوانه مالی وقف صورت گرفته است و با وجود بسیاری از داستان‌های واقعی در رابطه با اوقاف و امام‌زادگان مردم از آن اطلاعی ندارند.

وی ادامه داد: شخصیت های فراوانی در حوزه وقف وجود دارد که توانایی تبدیل به رمان و داستان را دارند، اما متاسفانه در این حوزه اقدامات قابل قبولی صورت نگرفته است.

گنابادی نژاد با انتقاد از نبود اطلاع‌رسانی صحیح نسبت به فرهنگ وقف و زیارت بقاع متبرکه در جامعه گفت: در وقف و بقاع متبرکه آنچه هست، نورانیت است و باید طوری عمل شود که این نورانیت به همگان نشان داده شود.

وی با اشاره به نقش روابط عمومی های ادارات اوقاف، افزود: روابط عمومی ها باید روان و عمیق باشند و به تناسب مخاطب و ماموریت ها برنامه های خود را تنظیم نمایند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه انعکاس قابل قبولی از وقف در جامعه صورت نگرفته است، تصریح کرد: سوژه های حقیقی ما به دلیل نبود انعکاس درست در مظلومیت و انزوا به سر می برند.

گنابادی نژاد ادامه داد: برای اثربخشی بیشتر باید از چارچوب های رسمی عبور کرده و با دل مردم ارتباط برقرار کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از زبانی خشک و سخت برای بیان فرهنگ وقف و اقدامات صورت گرفته در این حوزه از معایب ادارات اوقاف است،افزود: باید زبانی ساده و گویا که همگان توانایی درک آن را داشته باشند برای اطلاع‌رسانی اوقاف به کار برده شود.

وی فرهنگ‌سازی در مذمت موقوفه‌خواری را راهی برای جلوگیری از تصرف املاک وقفی عنوان و تصریح کرد: چند جمله درارتباط با اوقاف داریم که بتوانیم آن را نماد و شعار کنیم.

گنابادی‌نژاد از برگزاری اولین همایش آب و وقف خبر داد و گفت: در قانون آب کشور موضوع وقف دیده نشده است در حالی که موقوفات بسیاری در رابطه با آب وجود داشته و صدها سال نیز قدمت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی درپایان با قرائت وصیت نامه شهید احمدرضا احدی بیان داشت: براساس وصیت نامه این شهید نگذارید حرف امام بر روی زمین بماند./930/د102/س


ارسال نظرات