۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۲۷۷۴۶

حجت همیشگی منتشر شد

خبرگزاری رسا _ کتاب حجت همیشگی به قلم حمیدرضا شاکرین با هدف پاسخ به شبهات در موضوع امامت از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای نخستین بار چاپ و روانه بازار نشر شد.
حجت هميشگي
به گزارش خبرگزاری رسا کتاب حجت همیشگی به قلم حمیدرضا شاکرین با هدف پاسخ به شبهات در موضوع امامت از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

حمیدرضا شاکرین در کتاب حجت همیشگی کوشیده است پرسش‌ها و شبهات پربسامدتر درباره امامت را بررسی کند و در حد امکان، متناسب با دانش و سلیقه جوانان دانشگاهی، بدان‌ها پاسخی درخور گوید.

در دوران کنونی، پرسش ها و شبهات جدیدی فراروی نسل جوان قرار گرفته است: اینکه آیا نظام سیاسی مبتنی بر امامت، نظامی کارا و کارآمد است یا نه، نسبت امامت با دموکراسی چیست، آیا امامت با خاتمیت سر سازگاری دارد یا ناقض آن است، امامت در کودکی با کدامین منطق سازگار است و چه فلسفه‌ای دارد؟ نیز پرسش های فراوان دیگری درباره علم و عصمت امامان علیهم السلام، همواره در اذهان جوانان پرسشگر و جست و جوگر ما رژه می‌روند.

کتاب حجت همیشگی، چندی از بنیادی‌ترین پرسش‌های مربوط به مسئله امامت را با نگاهی نو و با رعایت ایجاز و اختصار باز می‌کاود: اینکه امامت چیست، چه نیازی به آن است، اهمیت و جایگاه آن در دین و به ویژه در نگاه قرآن چیست، امام باید چه شروط و ویژگی‌هایی داشته باشد و چه رسالت و کارویژه‌هایی را بر دوش می‌کشد، و ...

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «در منظومه اعتقادی اسلام، امامت علاوه بر پیوند ناگسستنی با نبوت، از اصولی چون توحید و معاد نیز جداشدنی نیست؛ به عبارت دیگر، امامت بر اساس نظامی معرفتی معنا می‌یابد که بر خداشناسی و معادشناسی مبتنی است. هنگامی که انسان درک کرد جهان آفرینش به هستی نامحدود و کمال نامتناهی تکیه زده است و هر پدیده‌ای به اندازه ظرفیت خود، ماورایش را نشان می‌دهد که همان جهان ابدیت است، آنگاه تحت ولایت پروردگار قرار می‌گیرد و با هدایت الهی به اخلاقی پاک آراسته می‌شود که آخرین درجه کمال انسانی و مقام انسان کامل یعنی امام است.»

کتاب حجت همیشگی به قلم حمیدرضا شاکرین با قطع رقعی در 221 صفحه با شمارگان 2500 نسخه و بهای 4000 تومان برای نخستین بار چاپ و روانه بازار نشر شده است./914/د102/ق

ارسال نظرات