۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۷۷۷
به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان؛

نخستین دوره حفظ قرآن کریم «نور هدایت» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در راستای اجرای بیانات مقام معظم رهبری نخستین دوره حفظ قرآن کریم را با عنوان نور هدایت ویژه طلاب و فضلای برادر حوزه علمیه خراسان برگزار می‎کند.
نخستین دوره حفظ قرآن کریم «نور هدایت» برگزار می‌شود


حجت‌الاسلام رمضانی، مسؤول دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در این خصوص گفت: این طرح در راستای اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه‌ها مبنی بر اینکه «در کشوری که 70 میلیون جمعیت دارد باید ده میلیون حافظ داشته باشد» برگزار می‌گردد.

وی با تأکید بر این‎که مسؤولان و طلاب حوزه‌های علمیه مخاطبان این پیام رهبری هستند و باید سهم خود را عملیاتی کنند، گفت: در همین خصوص نخستین نشست متقاضیان و علاقه‌مندان به حفظ قرآن کریم جمعه 22 اردیبهشت با هدف تبادل نظر، ارائه طریق و استفاده از نظرات کارشناسان در خصوص ارائه برنامه‌های بلندمدت حفظ با حضور علاقه‌مندان به حفظ قرآن کریم در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رمضانی با اشاره به این‎که مخاطبان این اردو طلاب مدارس علمیه استان هستند گفت: این طرح نخستین دوره کلی حفظ قرآن کریم است که در ادامه و با هدف تجمیع طرح‌های حفظ قرآنی است که مدارس استان تاکنون به صورت مجزا برگزار کرده‌اند.

وی افزود: این طرح 5 ساله خواهد بود و به دو صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می‌گردد؛ طرح حضوری برای طلاب عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان هفته‌ای یک جلسه است و برای طلاب پایه‌ای نیز طبق برنامه‌ریزی در مدرسه محل تحصیل برگزار خواهد شد.

مسؤول دفتر فرهنگی‌تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: برای طلابی که علاقه‌مند به شرکت در دوره غیرحضوری هستند نیز این طرح به صورت تماس تلفنی برگزار خواهد شد و ماهیانه یک امتحان حضوری نیز خواهند داشت. برای کل این طرح نیز هرسال اردیبهشت ماه آزمونی کلی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص ویژگی‌ها و امتیازات این طرح نیز گفت: اعطای گواهی پایان دوره، ارائه بسته و جزوات آموزشی، افزایش شهریه پس از حفظ حداقل 10 جزء قرآن کریم و نیز قرار گرفتن در لیست فعالان فرهنگی و قرآنی از امتیازات این طرح است.

حجت‌الاسلام رمضانی در پایان گفت: ثبت نام این طرح از طریق سایت حوزه علمیه خراسان قسمت پرتال طلبه به آدرس http://www.hozehkh.com تا تاریخ 20 اردیبهشت خواهد بود.

گفتنی است طلاب عمومی جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دفتر فرهنگی‌تربیتی حوزه علمیه خراسان و طلاب مدارس به مسؤولان آموزش یا رابطان فرهنگی مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند./931/ت302/ب

ارسال نظرات