۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۹۲۳۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد؛

کنگره شعر امامان غریب با محوریت امام هادی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری کنگره شعر امامان غریب با محوریت امام هادی(ع) و با حضور شاعرانی از سراسر کشور در قم خبر داد.
سيد مرتضي اسماعيلي طبا مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از فعالان قرآنی، پیش از ظهر امروز 3 خردادماه با حضور مربیان قرآنی، مدیران موسسات قرآنی، حافظان برگزیده و مسؤولان حوزه فعالیت‌های قرآنی در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سیدمرتضی اسماعیلی طبا با اشاره به وجود 45 موسسه فعال قرآنی در قم گفت: اگر بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را با ظرفیت عظیم ساخت انیمشن و باز ی های رایانه ای که در قم وجود دارد گره بزنیم، می‌توانیم از این ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین از برگزاری کنگره شعر امامان غریب با محوریت امام هادی(ع) در آینده نزدیک در قم و با حضور شاعرانی از سراسر کشور خبر داد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام حمید محمدی قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی با اشاره به سوره الرحمن، مهمترین مسأله در این سوره بعداز رحمانیت خداوند را معلمیت خداوند ذکر کرد و گفت: معلمی شغل خداوند است و انبیا به واسطه داشتن این جایگاه محترم هستند.

وی با بیان این‌که قرآن با معارفش، عقل‌ها و با هنرها و زیبایی‌هایش قلب‌ها را تسخیر می‌کند، گفت : موظفیم عقل های بشریت را از معارف قرآن، سیراب و قلب‌هایشان را از هنرهای لطیف و زیبای قرآن سرشار کنیم.

رییس مرکز فرهنگی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور افزود: ارائه هنرمندانه آموزه های قرآنی می تواند نقش بسیار اساسی در دعوت به سوی خدا و بردن مردم به عالیترین ساحت الهی داشته باشد.

وی ادامه داد: همان‌طور که با تعلیم بخش های مختلف مفاهیم، تدبر و تفسیر، عقل را به تسخیر قرآن در می‌آوریم باید با ارائه هنرمندانه مفاهیم قرآن و ارائه هنرهایی که وجوه اعجاز قرآن را نمایش می‌دهد، قلبها را هم به تسخیر قرآن درآوریم.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که عمل به مضامین آیات قرآن کریم سبب توسعه فرهنگ قرآن می‌شود، گفت: فرهنگ قرآنی دارای سه ضلع شناخت قرآن، ایمان قرآنی و عمل قرآنی است و توسعه فرهنگ قرآنی سبب تحقق این سه ضلع به صورت متوازن در وجود افراد می‌شود.

وی تربیت حافظ، حامل و عامل قرآن کریم را ضروری دانست و اظهار داشت:‌ معلم کامل کسی است که حافظیت، حاملیت و عاملیت به قرآن را دارا بوده و بتواند نور آن را به متعلمین خود منتقل کند.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی با بیان این‌که در فرآیند آموزشهای مکتبی چیزی به عنوان تعلیم به تنهایی نداریم و تعلیم همیشه به همراه تربیت است، راهبری فعالیت‌های قرآنی در جهان را بر عهده شهر مقدس قم دانست.

در پایان این مراسم از استادان و فعالان قرآنی برتر استان قم با اهدای جوایزی تقدیر شد./9192/پ 202/ی

ارسال نظرات