۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۱۹۹
درسالروز شھادت امام علی(ع)؛

شیعیان پاکستان به سوگ نشستند

خبرگزاری رسا ـ مناطق مختلف پاکستان در شب شھادت مولای متقیان مراسم شب احیاء و عزاداری برپا کردند.
شهادت حضرت علي در پاکستان


به گزارش خبرگزاری رسا، در سالروز شھادت امام علی(ع) درمساجد و حسینیه ھای پاکستان صدای وای علی کشته شد طنین انداز شد و کوچه ھا و مناطق شیعه نشین حال وھوای خاص گرفت.


 حجت الاسلام سید ساجد علی نقوی رھبر نھضت جعفریه پاکستان درجمع روزہ داران و عزاداران امیرمومنان با اشارہ به این که نظام حکومتی امام علی(ع) الگویی مناسب برای حل مشکلات جامعه اسلامی است گفت: امام علی(ع) ھمان طوری که اسلام را درمقابل ھجمه ھای بیرونی حفظ نمود در برابرفتنه ھای داخلی نیز حفظ کرد.


رھبر نھضت جعفریه پاکستان با بیان این که در ریشه کن کردن نظام طبقاتی و اختلافات مذھبی می توان از فرمایشات آن حضرت استفادہ کرد اظھار داشت: امام علی با ملایمت و ھمزیستی بادشمنان خود اسلام را از خطرات بیرونی بیمه کرد.


حجت الاسلام سید حامد علی شاہ موسوی، رییس نھضت نفاذ فقه جعفری نیز با اشارہ به این که حضرت علی(ع) به جامعه انسانی درس حکمت و عدل و انصاف جاودانی داد گفت: اگرمسلمان به وصیت و حدیث ثقلین پیامبر(ص) عمل می کردند، با پیروی ازقرآن و اھلیبت(ع) ازمسیر واقعی اسلام منحرف نمی شدند.


وی با بیان این که مشکلات جامعه اسلامی بخاطر انحراف درمسیر آنان پس از رحلت پیامبر(ص) است گفت: امروزدولتمردان اسلامی بجای خداوند متعال درمقابل استکبارجھانی بزانو درآمدہ اند واین بی چارہ گی ملت اسلامی را فراھم کردہ است.


حجت الاسلام موسوی با اشارہ به روایتی از امیرالمومنین، که فرمودند"بهترین عدل این است که بفریاد مظلوم رسیدگی شود" اظهار داشت: امام علی(ع) برچینندہ بساط ظلم و احیاکنندہ عدل و انصاف درجامعه را بھترین حاکم می دانند. 


حجت الاسلام عسکری، دبیر ایالت پنجاب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان این که امام علی(ع)ھمواره دراقامه نظام عدل تلاش می کرد بیان داشت: عدالت طلبی امام مظلوم باعث نارضایتی بعضی از سودجویان و شھادت آن امام شد.


وی افزود: اگر دولتمردان عصرحاضر پابه پای سیرت ایشان گام بردارند مسلمانان جھان ازمشکلات نجات یافته و از شر استکبار جھانی در امان خواھند بود.


حجت الاسلام سید حسن ظفر نقوی، سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان درحسینیه مرکزی اسلام اباد با ذکر فضائل و مناقب آن امام ھمام گفت: امام علی(ع) در نگاہ تمام ملیت ھای جھان مورد احترام است.


وی یاد آوری کرد: حضرت علی(ع)  از تضییع و غصب حق دیگران رنج می برد و سعی داشت مردم را به راہ راست ھدایت کند.


تاج علی انقلابی، دبیر منطقه نوشھر و فیروز مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز درحسینیه العباس با ذکر این که اسلام با فداکاریھای علی و اولاد علی(ع) امروز به دست ما رسیدہ است گفت: علی(ع) با باصبر و استقامت و اتحاد اسلامی دشمنان را درھدفشان ناکام گذاشت.


وی اضافه کرد: در زمان موجود تنھا راہ نجات مسلمانان دوری از اختلافات جزیی مذھبی واتحاد اسلامی است./988/ت302/ک

 

ارسال نظرات