۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۳۸۲۸۰
با حضور ایران، مصر، ترکیه و عربستان؛

مسائل سوریه بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ ایران، مصر، ترکیه و عربستان در نشستی چهارجانبه مسائل سوریه را بررسی کردند و خواستار پایان خونریزی ها در این کشور شدند.
ايران، مصر، عربستان، ترکيه



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، شوقی اسماعیل معاون وزیر امور خارجه مصر در امور کشورهای عربی، ناصر البریج قائم مقام وزارت خارجه عربستان، عمر اوهون سفیر سابق ترکیه در دمشق و حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران در امورعربی و آفریقایی در نشستی چهار جانبه‎ در قاهره، مسائل و بحران های سوریه را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند.


معاون وزیر امور خارجه مصر گفت: این نشست که به پیشنهاد محمد مرسی رییس جمهور مصر، در اجلاس سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان مطرح شد، قرار است  همچنین در سطح وزیران خارجه در قاهره طی روزهای آینده برگزار شود.


وی تاکید کرد: در این نشست دیدگاه‌ها درباره تحولات سوریه و راهکارهای لازم برای توقف خونریزی‌ها و در گیری ها و  تحقق خواسته‌های ملت سوریه بررسی خواهد شد و نیز در صورت عدم دستیابی به راهکاری برای حل بحران سوریه پیامدهای منفی آن همه را درگیر و کشتار خواهد کرد.


شوقی اسماعیل تصریح کرد: سعی خواهیم کرد که در این نشست به نتیجه‌ و توافقی در خصوص چندین اصل اعم از توقف فوری خشونت‌ها، حفظ وحدت سوریه و حاکمیت و تمامیت ارضی آن، مخالفت با دخالت نظامی خارجی در سوریه و ارائه راهکار سیاسی با مشارکت و حضور همه طیف‌های  سوریه به منظور تحقق خواسته‌های ملت دست یابیم.


حسین امیر عبد اللهیان معاون وزیر امورخارجه ایران نیز در این نشست با اشاره به اوضاع سوریه و مشکلات پیش روی این کشور گفت: ایران خواستار افزایش کشورهای شرکت کننده در این نشست شده است.


وی افزود: عراق به عنوان همسایه و یکی از تاثیر گذارترین کشورها در تحولات سوریه باید در این نشست شرکت کند./994/ب902/ک

ارسال نظرات