۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۸۹۲۵۵
امام جمعه دامغان در دیدار استاندار جدید سمنان:

عمل به وعده‌ها ملاک سنجش ایمان مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان در دیدار استاندار جدید سمنان گفت: عمل به وعده از شرایط مهم یک خدمتگزار با ایمان است، هر کس که می خواهید ایمانش را بسنجید باید پایبندی او به قول ها و تعهداتش را بنگرید.
امام جمعه دامغان محمد وکيلي استاندار سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام ترابی، امام جمعه دامغان، امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور محمد وکیلی، استاندار جدید سمنان و مدیران کل و مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن بهزیستی دامغان برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و شهدای دشت کربلا سیره عملی آن امام همام را دربردارنده بهترین آموزه ها در را خدمت به مردم و جامعه اسلامی دانست.

 

وی لازمه خدمت به مردم را ایجاد شرایط آن در خود، با بهره گیری از سرمایه هایی چون اخلاص، تواضع و اخلاق نیکو عنوان کرد و افزود: عمل به وعده هم از شرایط مهم یک خدمتگزار با ایمان است، هر کس که می خواهید ایمانش را بسنجید باید پایبندی او به قول ها و تعهداتش را بنگرید و نه آن که تنها دیندار بودن به زبان و انجام فرایض معمولش را مد نظر قرار دهید.

 

حجت الاسلام ترابی در ادامه با آرزوی موفقیت برای استاندار جدید سمنان و همکارانش به بیان گوشه هایی از کاستی های موجود در شهرستان دامغان پرداخت و تصریح کرد: نرخ بیکاری در این شهر بالاست، مهاجرت از دامغان به شهرهای دیگر به حدی زیاد است که امروز بیشتر از نصف جمعیت این شهرستان در شهرهای دیگر زندگی می کنند که دلیل اصلی آن نبود اشتغال پایدار با وجود ظرفیت بالا این شهرستان در کشاورزی، معادن و صنایع است.

 

میراث فرهنگی دامغان باید زنده شود

 

امام جمعه دامغان با اشاره به وجود بیش از 65 درصد آثار باستانی استان سمنان در شهرستان دامغان خطاب به استاندار سمنان گفت: تعیین تکلیف و توجه بیشتر به 400 اثر باستانی این شهرستان که بیش از 120 عدد از آنها جزء آثار ملی کشور به ثبت رسیده نشان از ضرورت توجه بیشتر مسؤولان به این سرمایه و پتانسیل بزرگ فرهنگی و اقتصادی دارد، میراث فرهنگی این شهر تاریخی باید زنده شود.

 

وی اضافه کرد: آثار و اماکنی همچون منطقه تپه حصار با 7هزار سال قدمت، مسجد تاریخانه به عنوان یکی از دو مسجد ابتدایی بنا شده صدر اسلام در کل کشور و مجموعه تاریخی چشمه علی دامغان تنها نمونه هایی از آثار باستانی با ارزش این شهرستان است که در گذشته نه تنها جایگاه خود را در جذب گردشگر و سرمایه پیدا نکرده است بلکه با بی توجهی و تبعیض و بی عدالتی در تخصیص بودجه ها در سطح استان زیان های بسیاری دیده است.

 

حرکت مسؤولان بر اساس تدبیر، اندیشه و برنامه ریزی در بین مردم امید می آفریند

 

محمد وکیلی، استاندار سمنان نیز در این جلسه با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، از مدیران استانی و شهرستانی خواست قانون مداری و برنامه ریزی و کار کارشناسی شده را محور فعالیت خود قرار دهند و بدانند حرکت مسؤولان بر اساس تدبیر، اندیشه و برنامه ریزی در بین مردم امید می آفریند.

 

وکیلی اضافه کرد: بی شک با وجود کمبود ها و تحریم ها با تعارفات و وعده دادن نمی توان مشکلات را حل کرد بلکه ما و همکاران مان در شهرستان ها باید تلاش کنیم تا منابع بالفعل را به بالقوه تبدیل کنیم و در جامعه حرکت و پیشرفت و به دنبال آن نشاط و پویایی ایجاد نماییم و لازمه این مهم استفاده بهتر از امکانات موجود است.

 

وی نگاه خود به توزیع امکانات را استانی و به دور از تمرکز گرایی بیان کرد و افزود: دامغان با وجود سرمایه های معنوی چون مردم شهید پرور و عالمان و روحانیان مطرح و سرمایه های اجتماعی و اقتصادی مانند آثار باستانی، تمدن کهن و صنایع دستی گوناگون و محصولات کشاورزی نمونه ای همچون پسته تنها با معرفی و بهره گیری درست از توان خود می تواند بر تمامی مشکلات چیره شود.

 

مرتضی علی آبادی فرماندار دامغان هم در بخش دیگری از این مراسم عزت و استقلال ایران اسلامی و تمامی پیروزی های حاصله از جمله در انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مبارزه با تروریسم و منافقان و دفع فتنه ها را ثمره عزاداری ها و اعتقاد و ارادت مردم کشورمان به فرهنگ عاشورا و سیره امام حسین(ع) دانست.

 

علی آبادی 15 هزار کیلومتر مربع وسعت، 90 هزار نفر جمعیت ثابت و 17 هزار دانشجو، هفت دانشگاه و دانشکده، دربرگیری 37 درصد راه های استان، مرکز عبور کریدور شمال جنوب و شرق به غرب کشور را از شاخصه های اجتماعی و جغرافیای شهرستان دامغان برشمرد و تأکید کرد: این شهرستان دومین شهر کشور در تعداد تقدیم شهدا است و باید بدانید که اولین کاروان اعزامی برای حضور در جبهه ها هفتم مهرماه 58 از این شهر کوچک بوده است و این مطالب خود گواه ولایتمداری مردم این شهرستان است که جا دارد نگاه ویژه ای به رفع کمبودها و مشکلات آنها شود./977/پ202/س

ارسال نظرات