۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۹۰۴۶۸
با حضور مراجع تقلید؛

مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام انصاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام انصاری با حضور مراجع تقلید علما، طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.
تشييع پيکر شهيد حجت‌الاسلام انصاري در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان امشب با حضور مراجع، علما، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی آیات مقتدایی، حسینی بوشهری، امینی، حائری شیرازی حجج اسلام والمسلمین هادوی تهرانی، اعرافی آشتیانی، شهرستانی و سعیدی حضور داشتند.

همچنین نمایندگان بیوت مراجع تقلید وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، نمایندگان دفتر رهبر معظم انقلاب، امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، پیریایی استاندار قم و جمعی از مسؤولان استانی نیز حضور داشند.

آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به ویژگی‌های شهید حجت‌الاسلام انصاری، گفت: شهدای حادثه انفجار لبنان با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند.

وی گفت: شهید حجت‌الاسلام انصاری فردی مخلص، تلاش‌گر و پاک و شهادتش اجر مجاهدت‌های او بود.

گفتنی است، حجت‌الاسلام انصاری از سال 1389 تا 1392 به عنوان مدیرکل آفریقا ـ عربی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تجربیات خود را به کار گرفت و در در اواسط مهر امسال به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به بیروت اعزام شد.

مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هرمزگان به مدت دو سال و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گیلان به مدت 10 سال از سوابق کاری این شهید بزرگوار است.

حجت‌الاسلام شهید انصاری در انفجارهای تروریستی صبح روز بیست و هشتم آبان امسال در مقابل سفارتخانه ایران در بیروت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر آن شهید والا مقام صبح امروز با حضور علما، فضلا و جمعی از مسؤولان و مردم همیشه در صحنه قم از مسجد امام حسن عسکری تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و پس از اقامه نماز میت از سوی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در جوار حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده شد.

همچنین مجلس یادبودی نیز به منظور پاسداشت مقام شامخ شهید اقتدار فرهنگی از سوی دفتر ریاست جمهوری، معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مجمع جهانی اهل بیت(ع) مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جامعه المصطفی‌العالمیه و خانواده این شهید بزرگوار یکشنبه سوم آذر از ساعت 15 تا 16:30 در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نشانی بزرگراه رسالت، روبه‌روی درب شمالی مصلی مجتمع امام خمینی (ره)، حسینیه الزهرا (س) برگزار خواهد شد./905/پ202/ع

ارسال نظرات