۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۹۱۲۵۳

فرستاده آمریکا در راه چین

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور آمریکا به چین برای حل مساله مناقشه ارزی این کشور با ژاپن سفر خواهد کرد.
جو بايدن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارش از سفر معاون رییس جمهور آمریکا به چین برای حل مساله مناقشه ارزی این کشور با ژاپن خبر داد.


در این گزارش آمده است: جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا روز یک شنبه واشنگتن را برای دیدار از کشورهای ژاپن، چین و کره جنوبی ترک کرد تا با رهبران آن کشورها در چهارچوب مسائل منطقه ای و جهانی گفتگو کند.


کاخ سفید آشکارا هدف سفر معاون رییس جمهور آمریکا به این کشور ها را تاکیدی بر ادامه حضور آمریکا به عنوان یک قدرت در منطقه اعلام کرده است. همچنین توسعه اقتصاد و تجارت از اهداف جانبی این سفر بر شمرده می شود.


در انتهای این گزارش آمده است: جو بایدن می کوشد در این سفر ضمن آرام کردن تنش های نظامی با چین از متحد خود ژاپن در مقابل ادعاهای ارزی چین در منطقه دریای شرقی چین حمایت کند.


گفته می شود که یکی از مقامات آمریکایی که نخواسته است نامش فاش شود اعلام کرده که در خصوص موضوع منطقه دفاعی، دیدار بایدن به چین، فرصتی را به وجود می‌آورد که معاون اوباما به طور مستقیم با سیاستگذاران پکن وارد گفت‌وگو شود و نگرانی های آمریکا را به طور مستقیم در خصوص این موضوع ابلاغ کند و نیات و قصدهای چین از این اقدام در این برهه از زمان نیز شفاف سازی شود.


این مقام آمریکایی ادامه داد که بایدن قصد دارد این مسئله را روشن کند که واشنگتن تعهد محکمی به همپیمانانش دارد و در عین حال بر این باور است که کاهش تنش‌ها و جلوگیری از شیوع تنش در این منطقه عمیقاً در راستای منافع ملی آمریکا است./1415/1409/ح

ارسال نظرات