۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۲۷۵۷۰

فریاد لبیک یا حسین در بقاع متبرکه ایلام طنین انداز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: در ایام حزن انگیز ماه محرم با حضور عزاداران حسینی، فریاد لبیک یا حسین(ع) در بقاع متبرکه این استان طنین انداز می‌شود.
 حجت الاسلام محمد کاروند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: همزمان با ورود کاروان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به کربلا در دوم محرم تجمع بزرگی از عزاداران حسینی با عنوان لبیک یا حسین(ع) در بقاع متبرکه این استان برگزار خواهد شد.

 

وی، تصریح کرد: این مراسم معنوی در 3 بقعه شاخص استان از جمله امام زاده سیدحسن(ع)، علی صالح(ع) شهرستان مهران و مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) شهر ایلام ساعت 16 عصر برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام کاروند، بیان کرد: مراسم مذکور با برنامه های مختلفی از جمله سخنرانی علما، خطبا و سخنرانان شاخص و برجسته، قرائت شعر شعرای آیینی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته ملی و استانی برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اضافه کرد: برای برگزاری هر چه باشکوه این همایش ستاد اجرایی ویژه ای با استفاده از ظرفیت هیات امناء و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی ، هیات های عزاداری، مدیران نهادها و دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان برگزار می شود.

 

وی، یادآور شد: توزیع پرچم با عنوان لبیک یا حسین(ع) و برپایی خیمه های معرفت در جوار بقاع متبرکه محل تجمع عزاداران حسینی از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود.

 

حجت الاسلام کاروند تبیین و تشریح قیام عاشورا، ایجاد شور و شعور حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی در بین اقشار مختلف مردم را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد./998/د102/ب4

ارسال نظرات