۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۸۷۷۶۵
پژوهشگر علوم دینی تشریح کرد؛

ویژگی‌های شخصیتی امام جواد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رستگاری در روز شهادت امام جواد(ع) گفت: با ولادت امام جواد(ع) بسیاری از اندوه‌ها و مشکلات امام رضا(ع) حل شد و نگرانی شیعیان از این بابت نیز خاتمه یافت.
حجت الاسلام محمود رستگاري
به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام محمود رستگاری، پژوهشگر و سخنران مسائل دینی، ظهر امروز در مراسم شهادت امام جواد(ع) در مسجد شیشه‌گرهای قزوین به بیان برخی از ویژگی‌های امام جواد(ع) پرداخت و گفت: امام رضا(ع) در حدیثی امام جواد(ع) را به عنوان مبارک‌ترین مولود خدا می‌خواند و می‌گوید که در بین پیامبران و ائمه، مولودی مبارک‌تر از امام جواد(ع) وجود ندارد.
 
وی در ادامه دلیل اینکه امام جواد(ع) از دیدگاه امام رضا(ع) به عنوان مبارک‌ترین مولود خداوند است را اینگونه بیان کرد: می‌شود از این نکته که امام رضا(ع) تا 48 سالگی دارای فرزند نشد و پس از آن صاحب فرزند شد را دلیل اصلی بزرگ بودن این مولود دانست، چون در آن زمان عده‌ای به تمسخر امام رضا(ع) می‌پرداختند و عده‌ای از شیعیان نیز استرس داشتند که بعد از امام رضا(ع) چه کسی ولایت شیعه را عهده‌دار خواهد بود که با ولادت امام جواد(ع) بسیاری از این مشکل‌ها حل شد.
 
این پژوهشگر علوم دینی در ادامه با اشاره به اینکه امام زمان(عج) در دعایی که با سند معتبر توسط آیت الله جوادی آملی آورده شده است، خداوند را به مولودش، امام جواد(ع) قسم می‌دهد، افزود: با ولادت امام جواد(ع) بسیاری از اندوه‌ها و مشکلات امام جواد(ع) حل شد و نگرانی شیعیان از این بابت نیز خاتمه یافت، هرچند عده‌ای در این مدت باز هم در این امر مغالطه‌گری می‌کردند و امام جواد را از امام رضا(ع) نمی‌دانستند.
 
حجت‌الاسلام رستگاری امام جواد(ع) را تنها امامی که در سن کودکی و در هفت سالگی به امامت رسیده معرفی کرد و عنوان داشت: امام جواد(ع) بارها توسط ظالمان زمان مورد پرسش و پاسخ قرار گرفت، اما امام همیشه با علم امامت که در وجود خود در کودکی داشتند، همیشه توطئه دشمنان را خنثی می‌نمودند و به آن‌ها اجازه سوءاستفاده از این موضوع را نمی‌دادند.
 
این کارشناس دینی در پایان امام جواد(ع) جوان‌ترین امام که در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند خواند و تصریح کرد: امام جواد در طول زندگی گوهربارش همیشه ردر راه اعتلای مذهب تشیع تلاش می‌کردند و با وجود اینکه همیشه در خفقان و تحت مراقبت خلفا زندگی می‌کردند، مردم را از مسائل آگاه می‌کردند و به آن‌ها آگاهی می‌دادند. /955/101/ب3
ارسال نظرات