۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۰۶۵۴
رییس بسیج طلاب کشور:

وابستگی عربستان به آمریکا مهم‌ترین چالش جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج طلاب کشور با بیان این که آل‌ سعود حرم امن الهی را نا امن کرده است، گفت: وابستگی عربستان به آمریکا مهم ترین چالش جهان اسلام است.
تجمع طلاب و روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمود محمدی رییس بسیج طلاب کشور، صبح امروز در تجمع طلاب حوزه های علمیه لرستان که در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با بیان این که حجاج کسانی بودند که به ‌خاطر حرکت به ‌سوی خدا رفته بودند، حجاجی که به‌خاطر این واجب الهی رفتند مهاجر الی‌الله بودند.

 

وی با بیان این که خانه خدا، خانه امن الهی است، افزود: این اتفاق تلخ و فاجعه بزرگی برای جهان اسلام است.

 

حجت الاسلام محمدی وابستگی عربستان به آمریکا را مهم ترین چالش جهان اسلام بیان کرد و اظهار داشت: امروز مدیریت غلط آل‌سعود زمینه‌ساز سختی‌ها و عذاب الهی به‌سمت این خاندان است.

 

حج مهم ترین و بزرگ‌ترین سرمایه وحدت‌بخش جهان اسلام است

رییس بسیج طلاب کشور با بیان این که حج مهم ترین و بزرگ‌ترین سرمایه وحدت‌بخش جهان اسلام است، اظهار داشت: این مسائل اتحاد جهان اسلام را به یک موضع چالشی تبدیل کرده است.

 

وی با اشاره به این که از سال 1998 تاکنون ده‌هزار زائر خانه خدا با تدبیری آل‌سعود به شهادت رسیده‌اند، افزود: پیش از این آل‌سعود رویکرد محافظه‌کارانه داشت و امروز این رویکرد به رویکرد نظامی‌گری تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام پیامد این تغییر رویکرد آل سعود را تشکیل و تقویت داعش، جنگ یمن و بحرین بیان کرد و عنوان داشت: این اتفاقات عجز و ناتوانی آل‌ سعود در مدیریت کشورشان است.

 

وی با اشاره به توجیه غلط وهابیت در مورد حادثه منا تصریح کرد: باید بر فهم، عقل و درایت‌ آل‌سعود نفرین کرد، مدیریت حرمین شریفین باید با مدیریت جامعه اسلامی اداره شود

 

رییس بسیج طلاب کشور با تأکید بر این که برای برون‌رفت از این مشکلات باید مدیریت حرمین شریفین با مدیریت جامعه اسلامی اداره شود، افزود: حج متعلق به آحاد جامعه اسلامی است و همه مسلمانان باید برای اداره حرمین شریفین ورود پیدا کنند./9459/202/ب3

ارسال نظرات